zaterdag 9 juli 2011

Mika in the picture

Mika is 6 maanden geworden, tijd om mijn kleine mooie meid eens extra te showen Laughing.
Onlangs heeft ze gevonden hoe ze naar de keuken kan klimmen, ik heb het nog niet kunnen filmen maar hoop het vlug te kunnen doen. 
Ondertussen haalde Mika haar mooiste poses naar boven bij de zomerdecoratie. Ze is een geweldig nieuwsgierig diertje, de enige hamster die ik ooit gehad heb die werkelijk alles moet besnuffelen en nergens bang voor is!

 

 

 

 



Ze is enkele grammetjes aangekomen, hopelijk zet die trend zich door!

Wie nog aangekomen is, is Fluffy Very Happy. Het zijn maar 20 grammetjes maar ook bij haar hoop ik op een stijgende lijn. Eigenlijk is iedereen wat zwaarder geworden, dan ben ik gerust.

Naast SSS, Cuni Re-balance, en het gemengd voer, ben ik nu ook Cuni complete beginnen te geven omdat het 15% eiwitten bevat. Ik geef slechts 1/5 van een kom zodat haar nieren niet overbelast raken. 

Fluffy heeft al een week geen pijnstiller meer gekregen en eigenlijk gaat het behoorlijk goed met haar. Bovendien kreeg ze al bijna 8 weken de hoge dosis glucosamine, dus mochten we de dosis halveren en ook dat gaat goed. 

Uiteraard krijgt ze nog steeds massages en T-Touch en doe ik lichte oefeningen met haar pootjes. Daarbij zie ik vaak dat ze zenuwtrekken in de achterhand krijgt waarop ze plots even kaarsrecht gaat zitten! 

Dagelijks kijk ik ook haar kontje en rechterpootje na. Doordat ze scheef zit, plast ze soms op zichzelf en blijven er blindedarmkeutels plakken. Die moet ik dus soms verwijderen en ook de klitten die door urine gevormd worden, verwijder ik voorzichtig met de hand/kam. Ze laat alles gewillig toe, ook de verzorging van haar oogje dat af en toe traant.

Ze loopt nog steeds krom maar ze loopt wel regelmatig rond, met de matige beweging is dus alles in orde. Na zo een 'tochtje' is ze wel moe en gaat ze languit liggen, waarna ze vaak in slaap valt. Rusten is natuurlijk ook goed én gezellig met haar mannetje aan haar zijde Smile.

 


Om af te sluiten wil ik jullie allemaal een heel leuke vakantie wensen! Zelf knijp ik er vanaf 16 juli ook 2 weekjes tussenuit om de batterijen even op te laden Wink. Tenzij er 'breaking news' is, zal het enkele weken stil blijven op de blog. Tot later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten