zondag 2 augustus 2020

Hitte op komst :(

En daar zitten we niet op te wachten! Maar ja, zeuren en klagen heeft geen zin, dus we proberen het hoofd koel te houden 😉.

Mijn meisje lag nu al te puffen, maar vond toch dat ene streepje zon om in te liggen 😂.


En waar ga je liggen als het binnen lekker fris is? Buiten op een warme mat 🙈😒.

Hier lijkt ze wel een zeehondje 😁.



Ze begint in de rui te gaan en drinkt wat minder. Op een ochtend voelde ze zich niet lekker 😟. Ze lijkt misschien ontspannen te liggen, maar dit is echt geen normale houding voor haar. Ze ging ook de hele tijd zitten, liggen, zitten, liggen enz. Een gasaanval is gelukkig uitgebleven. Na een half uur was het voorbij. Ik doe wat ik kan om haar darmpjes in beweging te houden.

Wat ook raar was: het oogje waar ze zo mee gesukkeld heeft omdat het te droog was, begon plots te tranen vorige week. Vandaag deed het dat weer even. Ik begrijp het niet goed, maar het is iets om in de gaten te houden.


Haar knaagspeelgoed en hooi was bijna op, dus maar een grote bestelling geplaatst. Het hooi was al uit de doos toen ze even mocht snuffelen 😉.


Hm, lekker zo een vers hooibaaltje 😋.


En een boomstammetje verorber ik ook in no-time. Altijd met de pootjes erop 😍😄.





De doos maakt ook weer nieuw speelgoed, maar is wel een beetje eng in het begin 😉.


Ik ben niet zo tevreden met mijn luikjes, die ga ik bewerken 😁.


Van zoveel knagen word je moe 😄.


En weer met de pootjes op het brugje 😊.


Mammie heeft in de Lavendelhoeve en Kasteelpark Born (link fotoverslag beneden) pauwen gezien. En in Born een pauwenveer gevonden en mee naar huis genomen. Je moet wat als het souvenir winkeltje gesloten is 😄. 


Een dag later zag ze dit exemplaar, het leek wel voorbestemd.
Daar kan mijn pompom niet tegenop 😉.


Wie gaat er mee picknicken 😊?


Omdat het dit jaar een staycation wordt, doen mammie en ik aan glamping 😃.


Afgelopen vrijdag was mijn moeder jarig 💝. Ze zou 88 geworden zijn. Ik hoop dat ze het fijn gevierd heeft met haar moeder, broers en zussen daarboven. We missen je hier beneden 💔.


Afsluiten doe ik met natuurfoto's vanop mijn terras: https://photos.app.goo.gl/bfJtPQcmwhUQBHFp7

En ik ben blijkbaar veel weggeweest de laatste weken. Mijn voet is er niet zo blij mee 😕. Maar wel weer mooie foto's en herinneringen.

De foto met de lensbal is trouwens door diverse Instagram en Facebook accounts opgepikt en gefeatured, o.a. door I Love Hasselt. Wat een eer 😀! Mijn foto van de witte vis in de Japanse tuin viel diezelfde eer te beurt, happy 😃!

Best moeilijk om foto's te maken door gaas en draad. Ik ben blij dat deze uitdaging gelukt is. Alleen die van de witte pauw is mislukt, maar omdat hij juist zijn prachtige staart showde, laat ik hem er toch maar in.

De heide op Ten Haagdoorn in Zonhoven en een zonnebloemenveld in Diepenbeek: 
Ik ben blij dat ik een ster van de zon heb kunnen maken Ên die ook heb kunnen vangen in mijn lensbal. En ook heel verheugd dat het boomblauwtje (vlindertje) eindelijk bleef zitten, ook was het ondersteboven 😊.

Met de nakende hittegolf zal ik vooral heel veel binnen blijven. Ik verwacht dus niet veel foto's te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten