vrijdag 26 april 2024

Waar blijft de echte lente?

Sunny is maar enkele keren naar buiten geweest, het weer is gewoon te fris voor het ventje. Hij begint eindelijk een beetje te verharen op zijn borstje. Helaas leverde dat ook weer dadelijk spijsverterings-problemen op 😞. Ik merkte al een week dat hij minder dronk dan gewoonlijk en zijn keutels waren afwisselend normaal en wat kleiner. Op een avond vond ik dat hij 'met lange tanden' hooi aan het eten was en de volgende morgen weigerde hij zijn ontbijt. 

Ik begon meteen met het geven van een warmtekussen en buikmassage en dat had gelukkig al effect na een uur want toen begon hij weer te eten. En gedroeg hij zich absoluut uitgehongerd 😄. Hopelijk kan ik hem vlot door de rui heen helpen.

Dankbaar dat hij even mocht buiten spelen 🙏.








En voor de rest maar weer binnen blijven 😒.





Zoveel lekkers en ik kan er niet bij 😧.



Oh wacht...


Ja toch wel 😋!


Enkele filmpjes die ik ben vergeten te delen vorige keer 💗.



In de vorige blog had ik het al over een grote uitdaging: een band fotograferen met weinig licht. Maar het is me beter gelukt dan ik had verwacht. En dat met 2 prime lenzen (RF 85 mm F2.0 en RF 50 mm F1.8).

Het fotoalbum van Longville kun je hier bekijken: https://photos.app.goo.gl/zR5z9v8nqipJs4Es5.

Door het slechte weer is de zintuigenwandeling niet gelukt.

De erfgoeddag in de Slagmolen gelukkig wel, dat was binnen 😉. Een gezellige namiddag vol leuke verhalen, met lekkere boekweitkoek (heb ik me laten vertellen, ik verdraag geen boekweit 😉) en een liedje om af te sluiten.

In het fotoalbum kun je alles bekijken, maar het allermooiste vond ik het nestje van het roodborstje, pal boven de deur! Nog nooit van zo dichtbij een nestje kunnen meemaken 😍.





De rest van de foto's kun je bekijken in dit album: https://photos.app.goo.gl/k3GPcTk9o7v28eZ9A

Tot slot nog wat natuurfoto's van diverse wandelingen: https://photos.app.goo.gl/WzuRjadHBQzsMHvKA

Op de planning: heel veel; wat ik volgende keer hoop te laten zien 😉.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten