zondag 27 september 2009

Chica heeft 4 eitjes gelegd!

Sinds mijn vorig bericht zijn er dus 4 eitjes gekomen, vandaag het laatste (vermoedelijk). Ze houdt het altijd op maximum 4. De laatste tijd werden haar nestjes echter kleiner. Het zijn gelukkig ook gewone eitjes - met schaal dus - en ze zijn telkens ook op het juiste tijdstip gekomen. Haar cyclus is nochtans in de war aan het raken, ze is niet meer regelmatig.

Deze keer heeft ze ook moeite gehad met leggen vond ik. Het eerste eitje was overigens aan de kleine kant, de rest was normaal. Wel heeft ze veel zitten persen, ik was al bang dat er opnieuw een windei zou komen.

Zodra ik foto's kan maken, plaats ik ze hier. Maar dan moet zij wel haar nest verlaten en dat wordt moeilijk. Ze broedt erg trouw en verlaat het nest enkel om te eten of ontlasten.

Edit: foto kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten