zondag 12 juni 2011

Luieren en smullen

Met Fluffy blijft het een beetje status quo. Ze heeft goede en minder goede dagen. Ik heb besloten op de mindere dagen de laagste dosis Metacam te geven. Ze krijgt het slechts 1x per dag en dat werkt al prima. Zo kan ze dan bv. weer haar rechteroor krabben. Het is dus wel goed observeren wanneer ze het nodig lijkt te hebben maar zo belast ik haar maag en nieren ook niet.

Voor het overige is ze flink in de rui maar haar traanoogje lijkt eindelijk wat minder hard te tranen. Helaas is ze nog meer gewicht verloren, ondanks vettere voeding. Ze weegt nu nog maar 1975g. Het is voor mij heel vreemd om haar gewicht onder de 2 kg te zien komen. De anabole steroïden zouden verantwoordelijk kunnen zijn. Naast spieropbouw zorgen ze ook voor de verbranding van vetten. Daar zat ik nochtans niet op te wachten maar ja, niets aan te doen. A.s. donderdag krijgt ze haar 3de en laatste injectie. Ik kan niet zeggen dat ik spectaculaire veranderingen heb gezien hierdoor. Behalve haar honger die nog meer toegenomen is Wink.

Ook Snowy is 20 grammetjes kwijt en weegt nu exact 900g. Hij is de afgelopen week eindelijk buiten gaan spelen (alleen dus). Niet heel lang, slechts 5 à 10 minuutjes maar zo krijgt hij tenminste wat natuurlijk zonlicht. Ik overweeg om Fluffy in haar kooi enkele minuten buiten te zetten, zodat ze ook de broodnodige vitamine D kan opdoen.

Op Fluffy's leeftijd wordt er veel geluierd, met of zonder vriendje. Hier zie je de fases van het in slaap vallen Cool.






Zelfs als je alleen ligt, maar het zonnetje je oude botjes verwarmt, kun je luieren Smile.



Na zoveel schoonheidsslaapjes moet er 'bijgetankt' worden om weer energie op te doen. Wat is er gezonder dan verse groenten ? (zonder de EHEC-bacterie...Confused).
Let vooral op Fluffy's mondje als ze een druifje eet Laughing en Snowy's lief mondje als hij knabbelt. En geniet van de gezellige knabbelgeluiden Very Happy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten