zondag 15 april 2012

Snel bericht

Het lijkt wel een gewoonte te worden: veel te weinig tijd om een uitgebreid bericht te plaatsen.
Maar het loopt hier niet zo lekker en het is erg druk, mede door de workshops t-touch van de komende 2 zondagen.

Zelf heb ik al 2 weken last van een ernstige oogontsteking. Omdat ik voorlopig maar uit 1 oog kan zien, is PC-werk heel vermoeiend. Sommige mensen moeten daardoor langer op antwoord wachten dan gewoonlijk.

Ik durf bijna geen goed nieuws meer posten want daarna lijkt het altijd fout te gaan. Na mijn positief bericht van vorige keer, verloor Fluffy ineens 130g in gewicht. Dit gebeurde in de week na de omschakeling naar het zomeruur. Ze zijn hier erg klokvast dus wellicht had ze veel last van het veranderde (voer)schema.
In de loop van de afgelopen weken, is ze weer gestaag bijgekomen en ze weegt nu 1828g. Ik heb haar behandeld met Rescue en daardoor zijn de derde oogleden en rare geluiden zo goed als verdwenen. Blijkbaar dus toch stressgerelateerd.
Verder heb ik haar dosis pijnstilling dagelijks afgebouwd met 0,01 ml. I.p.v. 0,35 krijgt ze nu nog maar 0,25 ml en ik zie geen verschil in gedrag, eetlust of wat dan ook. Wel ben ik overgeschakeld naar de generische versie van Metacam, namelijk Loxicom. Het werkt even goed maar het prijskaartje is zomaar even 8€ lager. Dat scheelt in een chronisch medicijn.
Van de week kreeg ik likjes op mijn arm toen ik haar knuffelde Very Happy. Niet haar gewoonte want zij likt normaal gezien alleen maar mijn mouw, sloffen e.d. Genieten dus!

Ook met Snowy ging het helemaal fout. Vorige keer schreef ik al dat hij spijsverteringsproblemen had maar dat ik ze op een natuurlijke manier kon oplossen. Dit keer helaas niet. Hij begon weer verschrikkelijk veel te niezen en te smakken. Nochtans verliest hij niet zoveel haren maar ze zijn zo lang en 'kleverig'. Hij bleef wel eten (wel minder dan gewoonlijk) maar produceerde hele kleine, harde keuteltjes. Enkel Cisaral geven was niet genoeg, ik had ook een laxeermiddel nodig. Maar Laxatract heb ik niet standaard in huis en kun je in BelgiĆ« ook niet zomaar kopen. Dus meteen een online bestelling gedaan en ondertussen behandelde ik hem met paraffine olie. Het mag niet langdurig gebruikt worden en is zeker geen ideaal middel maar in noodgevallen kan het wel. Gelukkig hielp het bijna meteen. Er kwamen weer mooie ronde keutels en zijn eetlust werd weer als vanouds. En het beste bewijs dat hij zich goed voelt: hij rende weer rondjes in huis met hier een daar een binkie ertussen Very Happy.
Vreemd genoeg (maar gelukkig maar!) deed het vrijwel niets aan zijn gewicht, hij is slechts 5 grammetjes kwijt.

Ik hoop dat we het nu gehad hebben met de gezondheidsproblemen en dat ik volgende keer beter nieuws kan brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten