zondag 6 januari 2013

Vakantieverhalen

Na een lange periode van afwezigheid, volgt uiteraard een lange blog met veel nieuws. Eindelijk heb ik wat dingen voor mezelf kunnen doen. Ik wil hierbij ook de mensen bedanken voor de talrijke kaartjes, ik had bijna geen plaats meer op de kast Wink.

Ik zal deze blog aftrappen met het nieuws dat ik - een half jaar na Fluffy's overlijden - haar gedenkplekje eindelijk in orde heb kunnen maken. Het is inderdaad al 6 maanden geleden dat Fluffy het tijdelijke met het eeuwige wisselde, wat gaat de tijd snel Sad. Ik was een manier aan het zoeken om haar pootafdrukjes in een 3d fotolijst te bevestigen maar het mocht niet permanent zijn. Toen kwam een vriend van mij op de proppen met het idee van velcro, ideaal! Beneden heb ik nog een lapje paarse velours stof gedrapeerd. Mochten de afdrukjes toch loskomen, dan vallen ze zacht. Je ziet ook glazen (snoep)potjes staan met de vacht en snorharen van Fluffy en Snowy er in. Bovenaan staat het urntje met de assen van de hamsters (die helaas allemaal samen liggen, het kon destijds niet anders). Eerst was ik van plan om Fluffy's assen later over te gieten in een urn die ik mooier vond. Maar om redenen die ik liever voor mezelf houd, blijft ze in deze urn, het is perfect zo. Je ziet ook een engeltje staan, daar heb ik lang naar gezocht. Ik wilde per se een engeltje dat op haar rechterzijde sliep omdat dit ook de favoriete zijde van Fluffy was. Nu ben ik gerust, het gedenkplekje is compleet nu. (Let niet op de rommel onderin, dat is van mijn ex die nog moet verhuizen).


Chica heeft zo een schattige manier om haar staartveertjes te poetsen. Gelukkig bleef ze deze keer doordoen terwijl ik filmde. Ze zit wel op zo een onhandige plaats (op de ronde hoek van haar kooi) maar dat is typisch Chica Wink.


Met kerst zijn de diertjes hier natuurlijk ook weer verwend geworden (mede dankzij enkele konijnenvriendinnen van wie ik zoveel cadeautjes heb gekregen).
Snowy vindt het grastunneltje fantastisch Very Happy.


Toen Mika jarig was, heeft hij ook nog een speeltje gekregen maar meer dan eraan snuffelen, doet hij niet, jammer. Hij heeft overigens weer even spijsverteringsproblemen gehad toen hij enkele dagen verhaarde. Weer het gewoonlijke scenario: niezen, smakken, bijna plakpoep enz. Zo plots als het begint, stopt het ook altijd.


Mika is in 1 week tijd erg verwend geweest, bij Kerst en op oudejaarsavond. Op 31 december is mijn klein beertje 2 jaar geworden. En zoals mijn vriendin het zo mooi verwoordde: nog geen haartje ouder geworden Laughing.

Eerst liet ik haar kennis maken met het pluchen rendier dat Fluffy zo graag aflebberde.



Dan kreeg ze haar kerstcadeautje. Let op dat lief klein voetje als ze naar binnen gaat Smile.




Een weekje later was mijn zacht molletje dan jarig. Ik was ervan overtuigd dat ze verzot zou zijn op dit speeltje maar niets was minder waar. Tot nu toe wordt het alleen maar besnuffeld, wat jammer.


Gelukkig kon het verjaardagstaartje dit ruimschoots goedmaken, hoewel het eenvoudig was. Ik was even in paniek toen ze het hele koekje in haar wangzak propte. Ten eerste omwille van de omvang, ten tweede omdat het nogal zoutig is. Goddank maakte ze haar wangzakken leeg, zodat ik het grote stuk toast uit haar kooi kon halen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten