zondag 27 januari 2013

Snowy, Mika en Chica

Even een heel kort berichtje. Snowy krijgt nu een week panacur en zoals gewoonlijk doet het wonderen voor zijn spijsvertering. Zijn keutels worden groter (bijna Fluffy formaat) en hij lijkt honger als een paard te hebben. Het effect zag ik pas na 5 dagen dus daarom denk ik dat de panacur niet werkt als een darmstimulerend middel, maar dat het probleem weer effectief in zijn hersenen zit. Omdat ik effect zie, zal ik nog 3 weken doorgaan met de behandeling ipv 1 week. Hij is inmiddels 24g aangekomen.
Gisteren morgen zag ik ook iets wat hij al heel lang niet meer deed: rennen en binkies maken Very Happy. Hij voelt zich weer duidelijk beter in zijn velletje. Hij loopt ook niet meer tegen grote dingen aan, wel nog tegen stoelpoten maar dat kan ook uit enthousiasme zijn omdat hij eten krijgt. Sowieso ziet hij slechter sinds hij EC kreeg in 2009.

Mika is al 2 dagen niet meer uit haar kooi geweest Sad. Ik zie haar enkel nog af en toe als ze komt eten/drinken/plassen. Hopelijk is het maar een winterdipje en wordt ze wat actiever door het zachter wordende weer. Natuurlijk hou ik er rekening mee dat ze al 2 jaar oud is. Verschillende broertjes en zusjes van haar zijn al overleden. Toch hoop ik dat zij een uitzondering mag zijn!

Chica gedraagt zich de laatste weken heel broeds en is 15g aangekomen. Meestal betekent dit dat er eieren gaan komen. Ik hoop zo dat ik het fout heb Confused!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten