zondag 24 februari 2013

Veel foto's

Tegen alle verwachting in (maar denk nu niet dat ik dit erg vind!) is Mika er nog. Ze loopt wel steeds moeilijker, raakt niet meer op haar huisje of verdieping en heeft zelfs moeite om in haar wc of eetbakje te kruipen. Nochtans zijn ze slechts een cm hoog. Haar achterhand wordt stijver met de dag en haar kontje raakt de grond helemaal. Haar oortjes blijven nu ook plat tegen haar hoofdje liggen. Daarom verbaast het mij dat haar oogjes nog steeds zo helder, alert en open staan. Mijn ervaring is dat oude hamsters ze tot spleetjes knijpen. 
Ik zie haar nauwelijks nog en kan haar ook niet meer aaien, laat staan vastnemen. Ze reageert wel nog als ik tegen haar praat, maar dan valt me op hoe "trekkerig" haar huidje geworden is. Ik zie dat aan haar onderlipje, wat een beetje sullig naar beneden lijkt te hangen als ze naar mij (naar boven) kijkt. Donkey had dit ook, hij was kaal en daardoor zag ik zijn droge, gerimpelde huid heel goed.
Maar ik bewonder mijn slim meisje hoor! Hoe erg ik het ook vind: ik maak haar slaaphuisje niet meer schoon omdat het teveel moeite kost om een nieuw nestje te bouwen. Gisteren zag ik haar terwijl ze alle keuteltjes naar buiten aan het graven was. Is dat niet slim? Toegegeven, dat kost ook moeite. Ik weet echt niet wat ik het best kan doen in haar geval Confused. Ik denk dat ik haar maar zoveel mogelijk met rust laat. Daarom maak ik ook geen foto's meer want daarvoor heb ik altijd een flits nodig.

Nu over naar de beloofde foto's. Snowy doet het vrij goed, ik ben na een maand gestopt met Panacur en hij loopt ook nergens meer tegenaan. Zolang ik hem kan blijven plukken - en gelukkig laat hij dat beter toe dan vroeger! - niest/smakt hij niet en blijft hij ook goed eten. Toen vorige week de zon eindelijk scheen, kon ik wat mooie foto's maken.

Met het weiderolletje kreeg ik hem weer aan het eten na een episode van niezen/smakken.


Snowy ruikt iets Smile.


Genieten van de zon.


Op de volgende 2 foto's vind ik dat je aan zijn vachtje ziet dat hij ouder wordt. Rond zijn oogjes en oortjes krijgt hij wat ik een "oude teddybeer"-vacht noem.



Maar deze foto verontrustte me, ik zag het pas toen ik hem op de pc bekeek. Hier lijkt het alsof zijn pupil uitgelopen is! Op internet vind ik dat dit bij mensen wijst op een beschadiging van de iris. Is dit de oorzaak van zijn slechte zicht? Of een gevolg ervan, omdat hij ergens tegenaan gebotst is en zo zijn oog heeft beschadigd? Al deze vragen heb ik naar een oog-dierenarts gemaild met de achtergrond info van EC enz. Ik hoop dat ze mij een antwoord kan geven.
Op dit moment ziet zijn oog er weer normaal uit dus het is niet iets wat permanent is.


Chica mag natuurlijk niet vergeten worden! Ze heeft gelukkig nog geen eieren gelegd en wilt graag een knuffel van de fotocamera Laughing.


Tot slot nog een mooi beeldje dat ik bij Maryo's Bunnystuff heb gekocht. Is dit engeltje dat een konijntje in haar armen heeft niet schattig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten