zondag 2 februari 2014

Dotje jarig en meer

Dotje mag deze keer aftrappen Smile. Ze was eergisteren namelijk jarig, ze werd 1 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden met een nieuw speeltje en lekkers Very Happy. Ik hoop dat mijn bolleke met voetjes nog lang bij me mag blijven!

Kijk toch eens naar die lieve handjes en voetjes, dat snorretje, die oogjes... alles aan haar is zo perfect Very Happy.





Sproetje kreeg dezelfde knaagbrug en dan valt weer goed het verschil in grootte tussen de 2 hamsters op Smile.



Hoewel Sproetje pas jarig is op 16 mei, kon ik het niet laten om haar al een cadeautje te geven. Ik heb namelijk ein-de-lijk een superschattig huisje gevonden in syren-formaat Cool! Zo moeilijk te vinden, want meestal wordt alles voor dwergjes gemaakt. Sproetje is er ook helemaal hotel-de-botel van Very Happy. Dit is de eerste keer dat ze in een huisje gaat en dat wil wat zeggen!


Bijna ontsnapt Wink.


Het kontje past Laughing.


Was was...


Dank u voor het mooie huisje, mammie Very Happy.


Snowy verliest nog meer haartjes dan gewoonlijk. Heel veel konijntjes zijn nu in de rui en hij volgt die trend blijkbaar ook Confused. Ik doe wat ik kan, maar als ik zie dat hij zich terug trekt in zijn huisje, dan weet ik hoe laat het is...
Hij knijpt zijn linkeroogje wat dicht, dat komt omdat dit het meeste traant. En hij heeft met zijn neusje in de blindedarmkeutels gezeten Wink.
Wat een suffe blik heeft hij hier Wink.


Gelukkig kon een wilgenhooibal wonderen doen Smile.



Hij begrijp het concept "wc" niet helemaal Laughing.


Bij Chica heb ik alle eitjes nu weggenomen. Zoals ik vorige keer al zei, had het 3de ei een broze schaal en dat heb ik als eerste moeten wegnemen want na een tijdje brokkelde de schaal af.


Na 2,5 week verloor ze de interesse in de 2 resterende eitjes. Dus die heb ik dan ook weggenomen en de kooi vlug schoongemaakt, voor in geval er weer snel eieren zouden komen. Voorlopig blijft het echter vrij rustig. Ze gedraagt zich af en toe wel broeds. Maar het gebeurt zeker niet zo vaak als de voorbije keren. Bovendien verliest ze soms wat donsveertjes en vanmorgen voelde ik stekeltjes op haar hoofdje. Ik hoop dus dat ze in de rui gaat want dat betekent dat ze even geen eieren meer zal leggen. Zo gaat het ook in de natuur, deze 2 processen komen nooit gelijktijdig voor. Afwachten dus en hopen op het beste....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten