zondag 21 januari 2018

Oog enz.

Afgelopen dinsdag mijn oogoperatie gehad, alles verliep vlot en pijnloos. Oogdruk was 33 mΓ©t medicijnen, dus het was de hoogste tijd.
Woensdag op controle en de stent werkt goed. Té goed, mijn oogdruk is nog maar 1 😨! Voor alle duidelijkheid: de normale waarden liggen tussen 10 en 21. Een te lage oogdruk is net zo gevaarlijk als een te hoge, want het oog kan "invallen".
Normaal moest ik volgende week woensdag terug op controle. Maar ze wilden het zekere voor het onzekere nemen. En daarom moest ik vrijdag al terug. Helaas was de oogdruk nog steeds 1, maar er werd me verzekerd dat mijn oog het aan kon en dat ik me geen zorgen moest maken.
Het gebeurt soms dat de oogdruk na een operatie te laag is en dat het enkele dagen tot weken nodig heeft om te stabiliseren. In uitzonderlijke gevallen moeten er opnieuw medicijnen ingezet worden of is een extra ingreep nodig. Laten we hopen dat dit écht niet nodig is 😟.
Gelukkig is mijn oogzenuw niet nog meer aangetast dus ik heb nog altijd 10% zicht. Ook al is het momenteel een dubbel en wazig zicht πŸ˜•.

Ik heb mezelf enkele troostkadootjes gekocht πŸ˜‰.


En van mijn lieve vriendin Monique kreeg ik deze prachtige bos bloemen 😘.


Dit was Indy op Blue Monday 😁.


Dank je voor de kubus Tante Monique, hier ben ik wel even zoet mee πŸ˜‹.


Ik weet het, zo zal het dieet niet werken 😏.


Spelen met de winterdecoratie, dit rendiertje is bijna zo zacht als ik 😊.


Dag lief ijsbeertje πŸ˜™.


Stik, alweer betrapt πŸ˜†.


Zelfbediening 😎.


Walhalla 😡.


How's it hanging πŸ˜„?


Lui wassen 😌.


Hoe moet ik de kooi nu schoonmaken, Indy πŸ˜‘? Madam gaat nooit in haar kooi liggen, het is alsof ze het expres doet.


De winterblues πŸ˜”.


Is ze niet de aller, aller, allermooiste 😍😘?


Schiet eens op met mijn ontbijt πŸ˜€!


Hallo πŸ˜ƒ.


Chica is geen heel speels vogeltje, en heeft bovendien een eigen manier van spelen. Dus als ze dit doet op 18-jarige leeftijd ben ik héél blij πŸ˜ƒ.
Vorige keer schreef ik dat ze in de rui is, ondertussen weet ik dat het inderdaad een bijwerking is van het implantaat. Bij kippen is het alleszins zo: http://www.exlegkipjes.nl/kippen-ziektes/implantaten/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten