zondag 5 augustus 2018

Afkoeling in zicht

En die komt geen minuut te vroeg, pfff 😓. We hopen ook op regen, want dit is rampzalig voor de natuur 😔.
Tot overmaat van ramp begaf mijn aircooler het afgelopen zondag. Ik had het ding nog maar een maand in gebruik. Hopelijk kunnen ze hem nog herstellen, maar met deze dagen had ik hem wel goed kunnen gebruiken! Een vervangtoestel kreeg ik uiteraard niet. Dan denk je goed voorbereid te zijn voor de zomer... Dus ik doe mijn best om het hier "koel" te houden voor de diertjes. Hoewel de temperatuur binnen toch oploopt tot 27°.

Vogels kunnen vlot temperaturen tot 29° verdragen, dus Chica heeft geen last. Zelfs niet onder haar doek, maar ik laat voor de zekerheid toch ÊÊn kant van de kooi open.




Ze is 9 g bijgekomen, zal vast aan de hormonen liggen. Het worden weer spannende tijden... Ik wil het implantaat niet te vroeg, maar natuurlijk ook niet te laat laten plaatsen.

Indy verveelt zich stierlijk 😒. Ze ligt de hele tijd en kan soms geen houding vinden die comfortabel is. Tot nu toe lukt het om haar darmen aan de gang te houden. Ik bied om de paar uur wat vezelrijke dingen aan en laat haar voor de rest rusten.

Lekker fris tegen de ice pod, nadat ze in het hooi heeft gerold 😀.


Ja nederige dienaar, je mag mijn foto nemen 👸.


Close ups van haar mooie hoofdje, mooie lepeloortjes, mooie bambi oogjes... 😍💗.




's Morgens vroeg lekker buiten ontbijten 😋.


Ik wilde gaan kamperen, maar mammie zei dat het nog te warm is 😕.


Toppunt van luiheid, liggend spelen en knabbelen 😁.


Nieuwe speledoos 😊.


Nee, ik weet niet wie er aan die doos knabbelt, echt niet 😇.


De mensen gaan klussen, dus ik inspecteer alvast het materiaal 😄.


Ik ben ook aan het klussen geslagen 😃.



En 's morgens (zo tussen 5u30 en 7u) heb ik energie voor 10 😊.



Helaas toch wat verdrietig nieuws om af te sluiten. Afgelopen dinsdag (31 juli) zou mijn moeder 86 geworden zijn. Het is al de 2de verjaardag zonder haar đŸ˜ĸ. Ik voel me ook schuldig omdat ik door het hete snertweer genoodzaakt ben om binnen te blijven (omwille van allerlei gezondheidsklachten). Ik ben dus al een tijdje niet meer bij haar graf geweest en dat vind ik niet leuk. Ik wilde zo graag een nieuw bloemetje gaan zetten, bij het graf kom ik altijd tot rust.
Hopelijk kan ze het mij vergeven, zodra de afkoeling er komt, ga ik zeker langs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten