zondag 14 maart 2021

Maart en meer lentekriebels

 Goooood morning ๐Ÿ˜ƒ!


Wat was het heerlijk in het zonnetje ๐ŸŒž!





"Mama, snoepjes please". Ik weet dat mammie mijn lieve blik niet kan weerstaan ๐Ÿ˜‰.


Mijn excuses voor mijn frommelig jasje trouwens. Ik ben - alweer - aan het verharen en deze keer helemaal van mijn neusje tot en met mijn bevallige pompom, overal tegelijk ๐Ÿ˜Š. Hopelijk is mijn jasje weer hersteld tegen Pasen want zo kan ik uiteraard niet de deur uit ๐Ÿ˜ฎ.


Van verharen word ik zooooooo moe ๐Ÿ˜ด.




Gelukkig helpt mammie me wel door te plukken en te borstelen. Hoewel ik geen varkentje ben, gebruikt mammie een borstel van zwijnenhaar ๐Ÿ˜•. Die beschadigt mijn vacht en huid niet. En ik krijg Prozyme en lijnzaadbrokjes. 


Mammie vindt trouwens dat ik een erg makkelijk nijntje ben en goed meewerk als ik geborsteld word ๐Ÿ˜‡. Ik maak zelfs maalgeluidjes als ze mijn hoofdje plukt en borstelt.
Ze heeft nog nooit een konijn gehad dat zoveel haren verloor als ik. Tja wat wil je? Schoonheid komt niet vanzelf, da's hard werken ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜.

Je ziet me bijna niet liggen op mijn nieuw dekentje hรจ ๐Ÿ˜‰.


Bij gebrek aan een echte lente momenteel, kreeg ik een mini weide, maar ik was niet zo enthousiast als mammie had gehoopt.



Wat ik wรฉl heel erg lekker vind, is gras ๐Ÿ˜‹, dat krijg ik nu in de plaats van boerenkool.


*Snuf*, een nieuw tafelkleed ๐Ÿ˜Š.


Oh leuk, paasdecoratie ๐Ÿฐ!


Effe van dichtbij bekijken ๐Ÿ˜.


Oeps, blijkbaar ben ik een doos met breekbare beeldjes gesprongen ๐Ÿ™Š.


Ik ben de onschuld zelve ๐Ÿ˜‡.


Nog even de stevigheid van de doos controleren ๐Ÿ˜.


Winterboom wordt Paasboom!


En mijn paashaasje zag dat het goed was ๐Ÿ˜Š๐Ÿ‡.


Dat komt ervan als je geen worteltjes eet, dan moet je een brilletje dragen ๐Ÿ˜„.


Hey, dit konijntje lijkt wel wat op mij ๐Ÿ˜‰.


Mag ik met de paasdecoratie spelen ๐Ÿ˜€? (๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ต ๐˜ป๐˜ฐ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜จ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ฌ ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜ฅ๐˜ช๐˜จ ๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐Ÿ˜‘)


Krijgt nou wat! Dit kussen is 'the spitting image' van mezelf ๐Ÿ˜ฎ!


En dit konijn heeft ook een streepje op de neus. Ik moet wel hรฉรฉl knap zijn als ze mij als model gebruiken ๐Ÿ˜๐Ÿ˜.


Ik krijg les van de paashaas zodat ik ook een helper kan worden ๐Ÿ˜Š.


Meer paasdecoratie in ons huis kun je hier bekijken: https://photos.app.goo.gl/KocATAxwiNcedVYu7

Ik groet u vanop het witte huis, mijn trouwe volgers ๐Ÿ™‹.


Maar ook daar word ik moe van ๐Ÿ˜‰.


Ik ben een dwarsligger ๐Ÿ˜‚.


Wat vinden jullie van mijn nieuw punk kapsel ๐Ÿ˜„?


Mammie maakte zich trouwens even zorgen om mij. Op een dag wilde ik niet meteen volgen om mijn 2de porties brokjes te eten, later at ik ze wel op. De volgende dag liet ik zelfs enkele brokjes van mijn eerste portie liggen en mammie dacht dat ze blindedarmkeutels rook. Ik werd zomaar schaamteloos opgepakt en mijn kontje werd gecontroleerd, maar alles was smetteloos wit. Ik ben een heel schoon mannetje ๐Ÿ˜Š. Ik was niet meer zo speels en "lui" (waar haalt men het lef om mij zo te noemen ๐Ÿ˜ ?). Bovendien kwam ik ineens heel veel bij in de voorbije weken. Ik bleef altijd hangen rond 1.880 kg en plots was ik in 2 weken tijd 100g zwaarder.

Mammie vertrouwde het niet en schroefde mijn brokjes terug van 20g naar 16g per dag. Nu voel ik me veel beter, ben ik weer fitter en actiever en ik ruik weer fris.
Mammie denkt dat de opvang zich vergist heeft in mijn geschatte geboortedatum. Mijn vorige eigenaars zeiden dat ik ca. 5 maanden oud was in mei 2020. Dat betekent dat ik rond december 2019 of januari 2020 moet geboren zijn. De opvang en hun dierenarts dacht echter dat ik half oktober 2019 zou geboren zijn.
Omdat ik nu plots begin aan te komen en niet meer zoveel brokjes nodig heb, denkt mammie dat ik nu pas echt volwassen ben en dat ik iets meer dan een jaar oud ben, maar zeker geen anderhalf jaar oud.

Let niet op mijn "ontploft" kontje ๐Ÿ˜‰.


Mammie is dol op mijn kontje, pompom en stoere witte voetjes ๐Ÿ˜. Uiteraard bedek ik wel zedig mijn edele delen, dit is een familie blog ๐Ÿ˜„.





Ik word steeds aanhankelijker en wil liefst zo dicht mogelijk bij mammie zijn ๐Ÿ’—.


Vaak graaf ik mijn dekentje tot bij haar en deze keer mocht ik er onder liggen, was erg gezellig ๐Ÿ’•.


En op dit moment zat mammie al heel lang te wachten, ik sprong bij haar in bed ๐Ÿ’˜ (nu ja, ze slaapt op de bank). Ik was nog wat onwennig zoals je in het filmpje kunt zien, maar dat komt vast wel goed. 
De kwaliteit van de foto's en het filmpje is niet denderend, gsm en weinig licht is helaas geen goede combinatie. 




In het begin van maart was het nog mooi weer en toen ben ik sneeuwklokjes gaan fotograferen bij Alden Biesen: https://photos.app.goo.gl/kFe26dgGCNTS1SMp7

Dit zijn enkele natuurfoto's: https://photos.app.goo.gl/EHK31o5XtAKVJ5vr6

Hopelijk wordt het weer ietsje beter zodat ik weer op pad kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten