zondag 11 april 2021

Sometimes it snows in April

Tjonge, wat een weer. Eerst een zomerse week en daarna echte maartse buien en aprilse grillen. We hebben nu meer sneeuw gehad dan in de winter 😲!

Wat doe je met zulk weer? Een boekje lezen natuurlijk 😁.


Met Pasen is hij natuurlijk beloond geworden voor zijn geleverde inspanningen 😉. Lekkere blaadjes op een toepasselijk bordje 😊.


Zijn krabbankje is ook een favoriet plekje geworden, zoals je in onderstaande foto's kunt zien 😍.






En nu durf ik wel in mijn mandje 😏.


De zandbak wordt af en toe gebruikt, maar hij graaft nog steeds liever in tegels 😕.


Maar wat ben ik hard geschrokken op 1 april. Slechtste grap ooit! Mijn lief mannetje had een gasaanval 😱! Geen idee waardoor, maar mijn angst en paniek kwamen weer helemaal naar boven. Zo bang om weer een konijntje te verliezen aan darmproblemen. Ook hij vertoonde raar gedrag en maakte enkele plofjes voor hij heftige pijn kreeg. Indy had dat soms ook. Wellicht een poging om een houding te vinden waarbij ze minder pijn hebben. Of misschien helpt die beweging het gas verder drijven? Gelukkig begon hij 2 uur na het toedienen van medicijnen weer te eten. En wat was hij gemakkelijk om medicijnen te geven, wat een verschil met Indy... Enkel Cisaral vond hij heel vies en toen spartelde hij wel.

Sindsdien eet hij weer zijn groenten niet in 1 keer op, drinkt hij minder en moet ik hem meer stimuleren met speelgoed om te knagen. Hij eet wel voldoende en zijn keutels zijn ook prima, maar de afgelopen weken at en dronk hij meer en vaker.





Sinds hij half maart op de zetel sprong, heeft hij er een nieuw favoriet plekje bij 😍.






Met het zonnetje erbij is het nog leuker 💗😊.





En ook 's nachts en 's morgens komt hij er meer en meer bij. Super gezellig natuurlijk 💕. Behalve als hij om 5u 's morgens besluit dat je bed een uitstekende racebaan is 🙈. Ik lag letterlijk met mijn hand voor mijn ogen om ze te beschermen tegen zijn springende pootjes.
Oh en om 5u30 vond hij het ook een ideale plek om te graven en mijn deken kapot te bijten 😒.
Hij is overwegend braaf hoor 😇 (zegt mijn bevooroordeeld moederhart 😄)





En wat doe je als je Sunny heet? Zonnebaden natuurlijk en aan je teint werken 😃.









Overdag is hij natuurlijk moe, wat een lange pootjes 😊.



Hij wil steeds vaker dichtbij mij zijn. Vorige keer kon je al zien dat hij onder de bureau bij me kwam liggen. Hij vroeg soms ook om een knuffel, maar dat is nogal onhandig. Daarom heb ik een poefje naast me gezet en het duurde geen minuut of hij zat erop 💛. Blijkbaar is mijn bureaustoel ook lekker 😄.




Van de week was ik roomsoesjes aan het eten (goed idee als je wilt afvallen 😉) en plots viel mij de gelijkenis op. Met zijn lekker slagroombuikje 😍. Dus vanaf nu is Sunny's nieuwe bijnaam Soesje 💗.

Nu volgen een heleboel filmpjes!

In het eerste filmpje zie je de kussens van de zetel omhoog staan. Dat is omdat ik daar slaap en 's morgens laat ik zo alles verluchten.

 Sunny crost en ploft op de zetel (mindere kwaliteit, het was nog vrij donker).


Sunny crost op de zetel 2


Sunny verkent de zetel in de zon.


Sunny op de poef naast mijn bureau.


Sunny geeft hÊÊl vÊÊl likjes aan mijn kamerjas 😍😘💗.


Sunny doet wasjes op bed.


Zoals gewoonlijk sluit ik af met natuurfoto's. Inmiddels is mijn krokusfoto gepubliceerd, dit kun je zien in onderstaand album.
En wat een weertje was het... In 2 weken tijd van zomer naar winter. Lijkt me enorm zwaar voor de diertjes, maar het leverde wel mooie plaatjes op.

Ik plaats hier enkele van mijn favorieten, maar je kunt alles in de link van onderstaand album zien.






Alle foto's vind je dus in deze link: https://photos.app.goo.gl/5aitkZkRWv8vy7t47

Geen opmerkingen:

Een reactie posten