vrijdag 30 april 2021

Uitstel is geen afstel ;-).

Met 5 dagen vertraging, maar de blog is er eindelijk, hΓ¨ hΓ¨! Bedankt voor jullie geduld πŸ™.

Ik heb alweer last van pijn bij oogbeweging, alleen zit er deze keer ook duizeligheid en vreselijke hoofdpijn bij aan de rechterkant. De ergste zenuwpijn die ik ooit heb gehad en die door geen enkele pijnstiller kon bedwongen worden 😞. Ik mag geen NSAID's omwille van mijn crohn en paracetamol was niet afdoende, zelfs niet de hoogste dosis. Dus werd het - alweer - cortisonen. Die hebben de ergste pijn en ongemak onderdrukt, maar weg is het helaas niet. Vandaag is mijn laatste dag van het afbouwschema, ik hoop dat de pijn niet weer erger wordt.

Inmiddels heb ik een ct-scan achter de rug, een bezoek een de huisarts, oogarts en neurologe en ben ik gestart met kinesitherapie/fysiotherapie. En heb ik 4 verschillende diagnoses gekregen: occipitalis neuralgie (zenuwpijn vanuit de nek die naar het oog kan stralen), myositis, spanningshoofdpijn (dat is het absoluut niet want dat heb ik al mijn hele leven en is lang niet zo erg) en cervicogene hoofdpijn (spierpijn vanuit de nek die naar het oog kan stralen).

Ik heb de indruk dat kinΓ©/fysio helpt, dus laten we hopen dat ik binnen enkele weken pijnvrij of alleszins minder pijn zal hebben.

Maar genoeg over mij, terug naar de reden van de blog, schattige Sunny 😍.
Die nog steeds graag bij mij in bed vertoeft πŸ’—.



Bij gebrek aan lenteweer, poseert hij maar bij een lentekussen πŸ˜‰.





Toen Nancy op bezoek kwam, vond hij het toch wel spannend 😦. Zodra ze hem wilde aaien, zoefde hij meteen weg, mijn held op sokjes πŸ˜„.



Zou hij advies vragen aan het tuinmannetje of zijn wortel proberen te stelen 😁?


Sunny doet zijn naam alle eer aan 🌞. Wat is hij toch een knap manneke 😍!




Suffen kan hij ook als de beste... 😏.



En hij geeuwt en strekt nog altijd op zijn eigen bijzondere manier 😊.


Meneer is wel erg kieskeurig met zijn groenten, de zomerandijvie bevalt hem niet zo πŸ˜•.


Drinkt dat handig, Sunny πŸ˜‚?


Mama, aandacht πŸ˜ƒ!


Waar blijft mijn eten 😁?


Tante Monique was zo lief om wat lekkers te bestellen voor Sunny πŸ’›. De knaagbox is ontworpen door konijnkundig dierenarts Loes Fila en bevat elke maand andere verrassingen. Meer info vind je op https://knaagbox.nl/. Deze keer zaten er bv. wilgenblaadjes in en dat komt goed uit, want ik was door mijn voorraad wilgentakken heen en de nieuwe hebben nog niet zoveel blaadjes. Ook het wilgenmandje beviel goed. De rest moet ik nog uitproberen. 
Sunny zegt: "dankjewel Tante Monique om mij alweer te verwennen" 😘.





Tot slot heb ik Sunny laten vereeuwigen in een armbandje zodat ik hem altijd bij me heb 😍. Dit prachtige sieraad is gemaakt door https://www.fotosieradencreations.nl/. Ze maakt unieke en betaalbare spulletjes, een aanrader! Ook de armband van Indy heb ik bij haar laten maken.



Hey, dat ben ik 😊!


Nu volgen er een heleboel filmpjes. Sorry om jullie zo te spammen, da's wat er gebeurt als ik de blog te laat post. En omdat Sunny superschattig is natuurlijk, ik vind alles wat hij doet geweldig πŸ˜„πŸ’›.

Sunny graaft en speelt in bed.


Eerst dutten, dan spelen.


Sunny ploft op de zetel.


Sunny graaft in tegels ipv de zandbak.


Sunny graaft tussen de kast en muur, geen idee waarom...


Sunny graaft in zijn holletje.


Sunny knabbelt een lijnzaadbrokje.


Afsluiten doe ik deze keer ook weer met natuurfoto's en ook dat zijn er veel. Mede daardoor (en de pijn natuurlijk) had de blog vertraging. Het vergt veel werk en tijd om alle foto's te bewerken. Maar blijkbaar doe ik wel iets goed, want ze blijven opgepikt worden door andere websites (beetje trots 😊).




Alden Biesen Bilzen bloesems en tulpen: https://photos.app.goo.gl/C6SN9JU6fdTDe57F7

Haffmans Park en Kasteel Groenendaal Bilzen: https://photos.app.goo.gl/5LzpbtP4v5dJp3ww7




De volgende blog staat gepland voor Moederdag op 9 mei 2021. Benieuwd of het me zal lukken en of ik al wat beterschap mag ervaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten