donderdag 20 juli 2023

Nationale Feestdag!

Morgen vieren we hier onze nationale feestdag. En wat eten we dan?
Onze nationale trots natuurlijk 😋🍟.

Maar die hamburger moet ik niet 😒. 

En bij nader inzien de frietjes ook niet 😉.

Mag ik een slaatje aub 😁?

Mijn vakantie verloopt rustig. De eerste overnachting was in een iglo 😉.


Inmiddels heb ik een knus huisje gehuurd 😊.




Met zicht op de vuurtoren, hoe leuk is dat 😃?

Als je daar bent, proef je natuurlijk ook van de lokale specialiteiten, zoals een zeevruchten-schotel 😋.

En als toetje een heerlijk ijsje 🍧.

Auw, brain freeze 😖😄.


Wat denk je, is dit een mooi souvenir voor mammie?


Een huisman zijn taak is nooit gedaan... 😄.


Waarom makkelijk doen als moeilijk ook kan 🙄?



Nieuwe hobby: hout likken 😁.



Daar is die lieve blik waar ik zo verliefd op ben 😍💗!




Spelen in de ochtend 😊.





Smaakt het jongen 🙄😄?



Model staan voor mammie's fotografie oefeningen 😊.










Nu ik in de rui ben, krijg ik extra knaagmateriaal 😁.





Hier verraste ik mammie met een geeuw en daarom staat een stukje oor er niet op 😉.

Naar goede gewoonte sluit ik af met zoo- en natuurfoto's.

Ik begin met Dierenrijk: https://photos.app.goo.gl/afneLycPfn5Qg3nr5

Waar de ringstaartmaki's loslopen en je er gewoon tussen kunt lopen en bij kunt zitten 💗.

Dan ben ik naar Alden Biesen getrokken, meer bepaald de Engelse tuin om vlinders enz. te zoeken. En eindelijk kreeg ik o.a. de distelvlinder mooi voor de lens!



Toevallig kwam ik ook verschillende mensen tegen die met de hond aan het wandelen/spelen waren. En ze vonden het helemaal oké dat ik foto's nam van hun lievelingen. Gezien ik mij wil toeleggen op portretfotografie bij dieren, was dit een leuke oefening.

Guusje, de cavalier zat geen seconde stil 😂. Heeft hij geen guitig snoetje 🥰😍?


En Mano, de witte herder. Een ontzettende lieve en gehoorzame hond 🥰! Hij is al ruim 9 maar heeft jammer genoeg een auto-immuunziekte die de talgklieren van zijn huid aantast 😟. Daardoor ziet zijn vacht er niet meer picobello uit. Maar dat maakt hem zeker niet minder mooi! Is hij niet prachtig 😍?
Hij krijgt de beste zorgen van zijn baasje en geniet nog altijd volop van zijn leven 😃!

En tot slot wat algemene natuurfoto's van vogels, insecten enz. Maar deze 2 zonneharp-foto's sprongen er uit voor mij 😍.


Ondertussen ben ik erg trots dat mijn natuurfoto's steeds meer gedeeld worden door o.a. WWF Belgium en dat mensen me aansporen om ze in te sturen naar fotowedstrijden.

Ook Stichting Boerderij Daalhoeve had een verrassing voor mij: één van mijn foto's is gebruikt voor het infobord van de nieuwe diersoort, de azara agouti's. Hoe cool is dat 😎?

Maar genoeg voor nu, hopelijk kan ik op zondag 30 juli weer een blog schrijven die op tijd is 😉.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten