zondag 22 mei 2011

Kort nieuws

Een kort nieuwsberichtje wegens erg weinig tijd. Daarom deze keer ook geen foto's of filmpjes.

Fluffy doet het weer minder goed dan de afgelopen weken, ze loopt weer net zo krom en moeizaam als in het filmpje van enkele weken geleden. Ik hoop dat deze periode niet te lang zal duren.
Toch trekt zijzelf zich er weinig van aan. Iets wat ze al lang niet meer deed, was hooi uit de zak komen eten als ik de kooien voor het slapengaan verschoon. Gisteren besefte ze blijkbaar weer hoe leuk het kan zijn om met je neus in een verse aromatische zak hooi te ploffen Laughing.

Ook zitten gaat weer moeizaam, ze kan weer geen houding vinden en draait hierbij vaak rondjes. Zoals jullie weten, doet ze dit soms ook bij het eten van haar blindedarmkeutels. Van de week zat ze met haar doorgezakte bil in zo een keutel. Ik moet hier geen tekening bij maken zeker? Confused

Met grote moeite heb ik haar bil kunnen schoonmaken, aangekoekte dingen wegknippen, geklitte haren uitkammen enz. Wat niet makkelijk is op een bil die doorzakt! De hele tijd moest ik ervoor zorgen dat ze met haar andere kant tegen mij kon leunen zodat ik haar aan 1 kant een klein beetje kon opheffen. En ze laat het allemaal gewillig toe, sterker nog: ze maakt maalgeluidjes en geniet van de aandacht Smile.
Donderdag was het tijd voor haar 2de injectie met anabole steroïden. Ditmaal liet ik de spuit in de rechterbil zetten, vorige keer in de linkerbil. Ze doorstond het allemaal prima. Ook deze keer voelde de dierenarts geen verschil in bespiering links en rechts. Het is dus niet zo dat ze de ene kant meer gebruikt dan de andere. Ook de reflexen in beide poten zijn goed.
Toch maak ik me zorgen over die dunne, knokige achterhand van haar.
Daarom vroeg ik aan de dierenarts of ik vetrijk (en ongezonder) voer mocht geven. Zij vond het ook geen slecht idee. Op dit moment zullen de vetten/eiwitten omgezet worden in spiermassa, omdat ze anabole steroïden injecties krijgt. Na die injecties zou het kunnen dat er zich vetten afzetten. Ik vraag me enkel af of die vetten zich eerst rond de organen zouden zetten of rond de spieren. Ik wil natuurlijk haar gezondheid niet in gevaar brengen. Enkele dagen geleden ben ik begonnen met het geven van vetrijk voer (boordevol granen, gepofte dingetjes enz.) naast de science selective. Natuurlijk is mijn vreetzakje er dol op Very Happy. Ik zal zien of ik het binnen enkele maanden nog steeds zal geven. 
Een ander probleem dat ik recent bij Fluffy zag, waren haar schilferige oortjes. De buitenkant van haar oortjes wordt wat kaal en de huid wordt droger. De dierenarts zegt dat dit komt door een minder goede doorbloeding door de ouderdom. Ik mag hiervoor 1x per dag uiercrème smeren om de huid te hydrateren. De uiercrème smeer ik 's avonds, dan kan Snowy het niet aflikken omdat ze apart slapen. En het werkt! Haar oortjes zien er niet meer schilferig uit.
Komt ook goed uit want ze heeft moeite om aan haar oren te krabben. Links gaat nog want ze is krom in die richting. Maar rechts lukt bijna nooit meer. Dat zag de dierenarts (gelukkig!) ook. Er zat behoorlijk wat smurrie in haar rechteroor die ze voorzichtig verwijderd heeft. Dit wordt dus vrijwel zeker een taak die ik in de toekomst ook erbij moet nemen. Vind ik natuurlijk niet erg maar ik ga wel aan de dierenarts vragen tot hoe ver ik in het oor mag gaan.
Tot slot nog even melden dat het bijna gedaan is met Metacam te geven. Ze zit nu nog op 0,1 ml om de dag. Nog 2x geven en dan hoeft ze het helemaal niet meer te hebben. Zo worden haar lever en nieren gespaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten