zondag 4 september 2011

Nieuws allerlei

Door de veranderde privĂ© situatie zal ik in de toekomst nog minder tijd hebben om de blog aan te vullen. Ook een antwoord op mails kan langer op zich laten wachten dan gewoonlijk. Gun me even de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen, dan beloof ik mijn best te doen om jullie tijdig van antwoord/updates te voorzien Wink.

Ik zal beginnen bij Fluffy. Was ze vorige keer nog aangekomen, nu is ze weer afgevallen en weegt ze nog minder dan ooit: 1828g Sad. Ze heeft ook een heel moeilijke periode achter de rug waarin ze heel veel door haar rechter achterpoot zakte en bijgevolg viel. Ze is zelfs 1x gevallen toen ze uit Snowy's kooi sprong. Daarom tillen we haar nu ook uit de kooi. Ik vind het erg dat ze haar zelfstandigheid kwijtraakt maar het is niet anders. Ze kreeg sindsdien opnieuw Metacam en dat hielp een beetje. In die zin dat ze weer wat meer rondhuppelde. Het huppelen zelf gaat krom en moeizaam. 
Daarom heb ik besloten om met nieuwe "medicijnen" te beginnen. Via huisdierendokter.nl heb ik haar ook al eens middelen tegen blaasgruis gegeven. Nu ga ik Backmotion bestellen, bedoeld om de klachten van spondylose te verlichten. Lees hier meer: http://www.huisdierendokter.nl/spondylose.html. Als ik de klantenreacties lees, hoop ik dat ook Fluffy zich stukken beter gaat voelen hierdoor. Jammer genoeg zijn de eigenaars met vakantie dus moet ik nog een week wachten met de bestelling. 
Door de veranderde thuissituatie ben ik verplicht mijn nijntjes op te sluiten, het is onverantwoord Fluffy te laten loslopen als we er niet zijn. Snowy "boet" helaas mee en vindt het duidelijk niet zo leuk, dat zie ik aan zijn verfrommelde handdoek. Maar ja, ik kan niet anders. Maar ik zie wel dat meer rusten Fluffy goed doet. Ze huppelt dan beter, zit rechter zonder ergens tegen te steunen. En... in de namiddag liggen Fluffy en Snowy dan heerlijk samen nadat ze elkaar een hele voormiddag hebben moeten missen Smile.

De vacht op Fluffy's pootje wordt almaar beter. Ik heb nochtans nog enkele keren blindedarmkeutels moeten verwijderen maar dat ging gelukkig goed met water en het luizenkammetje. In overleg met de dierenarts smeer ik het overgebleven plekje nog maar om de dag in met Chenidine gel. Morgen ga ik nog eens haar nagels laten knippen en dan overleg ik nogmaals of en hoe lang ik er nog mee moet doorgaan. Ik zal dan ook Backmotion bespreken maar verwacht niet dat ze het middel zal kennen.


En jullie zullen vast al weten hoe dol ik ben op Fluffy's olijke bolle toet. Met haar lieve dikke wangen en mooi mondje. Dus dat verdient een close up Very Happy.


Over naar Snowy dan voor meer nieuws. Helaas begon hij op een dag, kort na mijn vorig bericht, weer te niezen en te smakken. Als hij zich schudde, leek hij soms even zijn evenwicht te verliezen. Hij plaste 3x overdag in huis, hij deed het als hij wist dat ik hem goed kon zien. Hij at weer minder goed en bovendien kelderde zijn gewicht naar 842g. Ik talmde geen seconde langer en ben die dag nog gestart met Panacur. Hij mag nooit of te nimmer nog E. cuniculi krijgen! Hoewel hij ook Echinacea krijgt om zijn weerstand te verhogen, bleek het toch niet voldoende te zijn. Ik weet niet of Panacur zo snel kan helpen maar na 2 dagen ging het opmerkelijk beter met hem. De afgelopen dagen rent hij weer snel door het huis, gaat hij even buiten spelen en draait weer gekke rondjes in de hondenmand Smile. Hij weegt weer 855g dus nu ben ik een beetje gerustgesteld. Zijn rui is bijna voorbij en daar ben ik niet rouwig om. Maar ik zal nog blijer zijn als ik zijn gewicht weer richting 900g zie gaan. En dan moet Fluffy's rui nog beginnen...
De dierenarts weet nog niet dat ik gestart ben met Panacur dus morgen overleg ik ook nog even hoe lang ik best ermee doorga: 2 of 4 weken.

Het zachte bedje dat bedoeld was voor Fluffy heeft Snowy helemaal ingepalmd Very Happy. Maar da's niet erg, ligt hij er niet ongelooflijk schattig bij? Je ziet nauwelijks het verschil tussen het wollig bedje en wollige Snowy Laughing.



En nog een leuk filmpje van Snowy die met de wilgenhooibal worstelt.


Chica is op 30 augustus jarig geweest. Ik ken haar juiste geboortedatum niet maar vier de dag dat ze bij ons is komen wonen. Ze is nu ongeveer 11 jaar en dat maakt van haar ook al een aardig bejaard dametje. Chica kan ik geen plezier doen met een verrassing maar heb wel een mooie foto kunnen maken van haar nieuw speelgoed.


Om af te sluiten nog een berichtje over Mika maar helaas geen leuk nieuws. Ze wordt met de dag neurotischer, ik kan het niet anders omschrijven. Ze is erg schrikkerig en springerig geworden. Hiermee bedoel ik: als ze schrikt, springt ze wel 30 cm hoog! En ze schrikt van de kleinste bewegingen. Ze blijft tralieknagen, ook als ik haar uit de kooi wil halen. Ik vermoed dat daardoor haar gewicht ook weer afneemt, ze weegt nu nog maar 102g. Maar wat ik nog nooit heb meegemaakt, is gebeten worden door een hamster. En dankzij Mika weet ik jammer genoeg hoe pijnlijk dat kan zijn Sad. Ze kwam zelf uit haar kooi gekropen zoals gewoonlijk. Zoals altijd pak ik haar en wil haar in het reismandje zetten om naar de speelbak te gaan. En plots hapt ze heel hard in mijn duim! Ik ben heel hard geschrokken, niet omdat het bloedde maar omdat ik het niet heb zien aankomen. Ze klappertande niet en ik zag geen tekens van stress of pijn o.i.d. Daarna was ze weer haar gewone zelf. Cesar Millan zegt dat honden (dieren) onze emoties oppikken. Ik was die dag bloednerveus, zou ze dit gevoeld hebben en daarom zo gereageerd hebben? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik vind het heel vreemd dat een hamster net minder tam wordt na zoveel tijd. Gelukkig ben ik niet kleinzerig en word ik niet bang van haar. Maar ik hoop dat het nooit meer zal gebeuren en ik zal in de toekomst beter op mijn eigen gevoelens letten.
Dit is het resultaat na enkele dagen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten