zaterdag 24 september 2011

Aanpassing

In de vorige blogs schreef ik al dat onze situatie veranderd is en dat de diertjes zich zullen moeten aanpassen. 

Bij Fluffy lukt dit redelijk, ze legt zich neer bij de situatie (letterlijk Wink) en de rust lijkt haar goed te doen. Natuurlijk wordt ze nooit meer de oude maar ze lijkt energieker. Als ik thuiskom, staat ze meteen klaar om uit de kooi te mogen. Ze loopt en zit een beetje beter en rechter en heeft af en toe zelfs nog zin om door de hele woonkamer te banjeren. Op haar gemak maar dat mag ook als je al 10 bent Cool. Ze zit vaker scheef dan recht hoor maar daarom is dit juist een opsteker.



Ook Chica gedraagt zich beter dan ik had verwacht. De laatste tijd was ze immers veel en vaak aan het schreeuwen/krijsen als we de kamer verlieten of weer binnen kwamen. Tot mijn verbazing blijft ze wel gewoon stil als we er niet zijn en ook als we terugkomen.

Snowy daarentegen... vindt het verschrikkelijk om opgesloten te zitten. Als ik 's middags thuis kom, zit hij op een opgefrommelde handdoek, met een pruillip en boze blik en de eerste minuten wil hij niet aangeraakt worden. Hij draait wel vlug weer bij maar hij geeft aan helemaal niet happy te zijn met de situatie. Ik hoop dat hij zich vlug zal aanpassen. Want stress = lage weerstand = EC parasiet die kan wakker worden. Hij drinkt behoorlijk veel uit de fles maar dat kan ook uit verveling zijn. Hoewel ik speelgoed bij hem leg, bekijkt hij het niet.

Vorige week ben ik toch gestopt met Panacur. Zijn gewicht is wel aan de lage kant (ca. 850g) maar blijft stabiel. Hij valt dus niet meer af en laat regelmatig zien dat hij zich goed voelt door te racen en binkies te maken.  Zijn geringe gewicht zal met de rui te maken hebben. Hij raakt er maar moeilijk door dit jaar. Fluffy is nog steeds niet echt begonnen, hier en daar wat plukjes. Ook haar gewicht blijft voorlopig stabiel op 1815g.

Ik maakte me ook zorgen om Fluffy omdat zij niet meer uit haar fles dronk. Ik besloot het flesje lager te hangen en warempel, ze drinkt weer! Stom van mij om daar niet eerder aan te denken Rolling Eyes. Wellicht kan ze door haar stijve rug haar hoofdje niet meer goed omhoog doen.

Speciaal voor Fluffy heb ik een kleine weiderol gekocht, daar kan ze lekker aan knagen maar niet doorlopen en dus is het veiliger. Snowy vindt het uiteraard ook erg lekker Smile. En hoewel mijn huis bijna boordevol matten ligt, gaat Fluffy "lekker gemakkelijk" op tegels staan waar ze kan uitglijden Confused. Soms zijn konijntjes niet erg slim Wink.







Tot slot nog even een bericht over Mika, ik denk dat ik mijn verontschuldigingen moet aanbieden aan haar en dat ik mijn mening over haar moet bijstellen. Waarschijnlijk heeft ze niet "zomaar" gebeten enige tijd geleden, maar heeft ze toch iets geroken aan mijn handen. Van de week had ik de konijntjes eten gegeven en daarna goed mijn handen gewassen. Althans, dat dacht ik. Ik zag haar snuffelen en geen seconde later wilde ze zonder nadenken happen! Dus nogmaals mijn handen gaan wassen, goed geschrobd met extra zeep en toen kon ik haar zonder problemen pakken. 

Ze is een heel bijzonder diertje hoor. Haar reukzin is blijkbaar zeer goed ontwikkeld en niet alleen dat. Al mijn andere hamsters zagen slecht en zagen me vaak niet staan. Mika's blik volgt me echter door de hele kamer. Misschien ziet ze beter door haar brilletje Laughing. Ze is nog steeds vroeg wakker en erg ondernemend maar dat schijnt ze van haar vader geërfd te hebben. Over hem gesproken: hij is op 15 september overleden op de zéér gezegende leeftijd van 2 jaar, 8 maanden en 4 dagen. Ik hoop dat Mika zijn sterke genen heeft geërfd, want het is heel uitzonderlijk dat een hamster zo oud wordt.

Enkele foto's van een smullende Mika die ook een weiderol heeft gekregen Very Happy.

 


Ik ben overgeschakeld naar deze blog omdat weblog.nl teveel problemen gaf de laatste tijd. Ze gingen bovendien migreren maar mijn weblog is helaas nog steeds niet mee gemigreerd door fouten bij hen. Daardoor zijn alle foto's in mijn oude berichten in deze blog verdwenen. Als ik er ooit de tijd voor vind (en de foto's terug vind) zal ik ze hier handmatig toevoegen. Maar het is héél véél werk om archieven van 2 jaar bij te werken. Bovendien heb ik duizenden foto's van mijn diertjes en om ze allemaal terug te vinden zal ik wel enkele maanden zoet zijn. Jammer maar het is niet anders. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten