zondag 29 januari 2012

Meer goed nieuws

Door de problemen met mijn modem, volgt er nu weer een lange blog, omdat ik enkele weken niets geplaatst heb. 

Om te beginnen met Chica: enkele uren na mijn blog van 8 januari legde ze weer een ei Shocked. Netjes 2 dagen later kwam het volgende ei tevoorschijn. Deze twee hadden gelukkig wel een goede schaal. Nu zit ze al bijna 3 weken op 3 eitjes te broeden en zoals verwacht begint ze langzaam haar interesse te verliezen. Dat werd ook tijd want de voorbije weken heb ik haar kooi niet kunnen schoonmaken. Jammer genoeg begint ze zich alweer broeds te gedragen dus ik ben bang dat het nog niet gedaan is met eieren leggen.

Met Snowy bleef het lange tijd goed gaan totdat... de technieker hier in huis kwam om de internetverbinding te herstellen. Mijn mannetje was doodsbang, vluchtte, stampte enz. Fluffy bleef er heel cool onder en trok zich niets van de vreemde man aan. Ongelooflijk, het lijkt wel alsof die twee van karakter geruild hebben... Vroeger was Fluffy de angsthaas en Snowy de koele kikker, nu is het andersom.
Snowy was die morgen nog lekker aan het rennen en binkies maken maar na het bezoek van die man, werd hij suf, begon hij te niezen, smakken, werd zijn eetlust minder en had hij last van zijn spijsvertering. Eindelijk weet ik nu dus heel zeker dat het symptomen zijn van stress. Stress die hij anders ondervindt als hij in zijn kooi wordt opgesloten voor enkele uurtjes. Het duurde enkele dagen voor ik Snowy weer op de rails had maar nu is hij weer een vrolijk ventje zonder klachten. Ik weet nu wat hem stress bezorgt, ook het feit dat Fluffy meer aandacht kreeg dan hij, kon hij niet goed verdragen. Maar nu ik er rekening mee hou, gaat het weer stukken beter met hem Very Happy.

Ook over Fluffy valt goed nieuws te melden. Vlak na mijn vorige blog, begon ze weer af te vallen, ze was dan ook flink in de rui gegaan. Toen kreeg ze nog 1/2 gewone Science Selective en 1/2 junior selective. Gezien verharen ook enorm veel energie vergt - zeker voor een konijntje op leeftijd - besloot ik de verhouding voer te veranderen. Ze krijgt nu 3/4 junior voer en kijk... de weegschaal geeft nu 1847g aan Very Happy. Je ziet dat het haar ook meer kracht en energie geeft. Ze speelt meer, huppelt vaker rond en legt daarbij langere afstanden af. Haar houding is ook verbeterd en ze wil niet meer iedere avond ingewikkeld worden. Ook bij het medicijnen geven, begint ze opnieuw tegen te stribbelen. Een tijd geleden nam ze alles heel gedwee, zowel van mijn vriend als van mij. Maar hoe beter ze zich voelt, hoe ondeugender ze wordt. Ze ging zelfs op de loop toen ze weer in haar kooi moest Cool. Ze slaapt niet meer zo vaak op de linkerzij en raakt soms bijna zelf recht. Ik hoop zo hard dat het op deze manier vooruit blijft gaan!

Genoeg tekst, tijd voor mooie beelden Smile.

Geen kat maar een konijn in de zak Laughing.




Elkaar wassen.


's Avonds heeft Fluffy ook weer energie om te komen "helpen" met de kooien te verschonen Smile.


En tot slot nog dit leuk filmpje. Mijn vriend en ik zijn beiden metal-fans, we houden van harde muziek. De dieren zijn er hiermee opgegroeid en worden er niet nerveus van. Sterker nog: hoe luider de muziek staat, hoe relaxter Fluffy erbij gaat liggen en vaak valt ze gewoon in slaap. Eén van mijn favoriete cd's aller tijden is Star One van Ayreon en ook bij Fluffy valt die in de smaak Laughing.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten