zondag 19 februari 2012

Kort berichtje

Wegens veel te weinig tijd: heel snel een kort berichtje over de updates hier.

Chica vertoont sinds enkele dagen compleet geen interesse meer in haar eitjes. Ze is nochtans maar ca. 2 weken aan het broeden maar ja. Straks ga ik haar kooi schoonmaken en de eieren wegnemen. Ze gedraagt zich tot nu toe nog niet broeds dus ik hoop dat het eieren leggen voorlopig weer even voorbij is.

Fluffy lijkt weer even in een "up"-periode te zitten. Vanmorgen liep ze 2 rondjes rond het bankstel. Ik zorg ervoor dat ze veel tussen mijn voeten kan slapen of met een bandage aan. In het begin van de week was ze erg moe en dat zag ik ook toen ik thuis kwam van mijn werk. Ik zag al van ver dat er bodembedekking, hooi en keutels buiten haar kooi lagen. Van ver zag ik ook al de berg bodembedekking en hooi in haar kooi en dat kan maar 1 ding betekenen. Ze lag weer in een diepe kuil op haar linkerzij en had alles weggetrapt en -gesparteld. Maar wat ik veel erger vond: ik zag dat haar resterende brokjes onaangeroerd waren. Ze moet dus vlak na mijn vertrek in slaap gevallen zijn op haar linkerzij Sad. Dat betekent dus dat ze niet heeft kunnen eten/drinken gedurende 4 uren! Haar linkeroog was helemaal nat van het tranen en ze had zichzelf ondergeplast Sad.
Ik zette haar natuurlijk meteen recht en ze begon te eten alsof er niets aan de hand was. Gelukkig leven dieren in het nu!
Haar gewicht blijft ook vrij stabiel boven de 1800g, hoewel ze nog steeds flink aan het verharen is, dus dat is goed.

Bij Snowy kan ik alleen maar constateren dat hij zich prima voelt als ik thuis ben. Maar dat hij verschrikkelijk gefrustreerd is als ik weg ben. Volgens mij eet hij geen hooi als ik er niet ben. En omdat hij zo laag in gewicht blijft (870g), denk ik eraan om hem opnieuw preventief te behandelen voor EC. Het zou best kunnen dat zijn gewicht aan zijn ouderdom te wijten is, Fluffy verloor ook wat gewicht rond de leeftijd van 8 jaar. Maar bij zo een klein mannetje valt het natuurlijk heel hard op én hij heeft al zo weinig reserves.
Vanmorgen was hij weer aan het binkieën als vanouds en dan weet ik niet wat te doen: wel/niet behandelen met Panacur.
Hij krijgt nu gewone en junior SSS en Trovet brokjes. Die laatste vallen heel erg in de smaak en ze zijn blijkbaar goed voor zijn spijsvertering want zijn keutels zijn groter dan de afgelopen tijd. Misschien heeft hij - net als Fluffy - meer voer nodig? 
Ik probeer eerst dit langzaam op te voeren zonder plakpoep te veroorzaken. Mocht dit niet helpen, dan moet ik wel beginnen met Panacur.

Heb ik ooit verteld hoe de knijntjes gezellig bij mij onder een deken komen liggen? Het bewijs Very Happy:



Na een heerlijk dutje, wil Fluffy zichzelf - liggend - wassen Smile.


Er zijn nog heel wat mensen die op een mail-antwoord wachten. Ik probeer jullie zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Deze week zijn er heel veel spoedgevallen geweest, vandaar dat sommigen even moeten wachten. 
Ik zou ook mijn website willen updaten maar de tijd ontbreekt me voorlopig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten