zondag 4 maart 2012

Kleine update

Wegens nog altijd (veel te) druk en griep: een heel korte update. Helaas zonder foto's want ook daar ontbreekt me de tijd voor.

Fluffy's rui was de afgelopen week niet meer zo explosief maar lijkt nu weer die kant op te gaan. Gelukkig blijft ze - ondanks dit hoge energieverbruik - netjes op gewicht. Ze weegt nu 1838g. Natuurlijk zou ik haar liever weer ca. 2kg zien worden maar wellicht is dat voorgoed verleden tijd. Jammer genoeg mis ik bij haar de laatste dagen ook weer die vrolijkheid. Maar ik weet dat deze ziekte met ups en downs komt. Toch laat ze soms zien dat er nog pit in dat lichaampje zit, door bv. te tralieknagen als ze opgesloten wordt (als ik weg moet) en door af en toe aan een doos te knabbelen.

Snowy krijgt nu al 2 weken Panacur (preventief tegen EC). Het lijkt alleszins te helpen met zijn spijsvertering. Hij knabbelt weer de hele dag (en nacht) hooi en zijn keutels zien er mooi groot en rond uit. Ook het niezen/smakken is verdwenen, hoewel hij zelf terug begint te verharen. Hij is ook weer een stuk vrolijker, rent meer en maakt meer binkies en hij springt beter.
Raar is wel dat deze beterschap totaal niet aan zijn gewicht is af te lezen. Hij blijft ca. 860g wegen, ondanks het feit dat ik hem nu ook deels junior SSS en Trovet brokjes geef.
Daarom ga ik voor alle zekerheid nog 2 weken door met Panacur, ik wil die parasiet helemaal de kop indrukken en niet in een half wakkere toestand houden.

Chica is nog steeds ei-vrij maar alles wijst er op dat ze binnenkort toch weer zal beginnen. Ik hou het in de gaten.

Mika begint eindelijk weer aan te komen! Ze was niet ongezond maar wel klein en aan de dunne kant. Wat ik ook deed, welk voer ik ook gaf... madam was ontzettend kieskeurig, ook in haar keuze van dierlijke eiwitten. Ik heb al zovele merken droogvoer geprobeerd en nu lijkt het erop dat ik eindelijk iets gevonden te hebben dat in de smaak valt maar ook bijdraagt in calorie-opname: Select van Aveve voor kleine knaagdieren.

Vreemd, terwijl ik bijna iedereen hoor klagen dat ze moeite moeten doen om hun dieren te laten afvallen, heb ik net het tegenovergestelde probleem. Zo baasje, zo beestje? Confused

Geen opmerkingen:

Een reactie posten