zondag 11 maart 2012

Terechte zorgen?

Als er iets is waar ik niet tegen kan, zijn het wel vage symptomen waarover ik me zorgen maak. 

Bv. van Snowy begrijp ik helemaal niets meer. Ik ben nu bijna 3 weken bezig met panacur en zijn gewicht blijft schommelen maar gaat zeker niet de hoogte in. Hij is van 860g naar 855 en 848 gegaan. En vandaag weegt hij weer 860. Hij begint wel weer te verharen maar toch... Ik ben er niet gerust in. EC kan het niet zijn volgens mij, zou het dan toch ouderdom zijn? Op deze leeftijd (8 jaar) begon Fluffy ook dunner te worden. Of is er iets anders aan de hand wat nu nog niet zichtbaar is? Want voor het overige doet hij het prima: goede eetlust en spijsvertering, niet supervrolijk maar rent wel rond. Wat ik wel zie, zijn vuurrode hielen. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Hij voelt wel nog goed aan, zeker niet te dun. 

Afgelopen donderdag ben ik met Fluffy nog naar mijn dierenarts geweest. Oorspronkelijk om haar nagels te knippen en oortje te laten schoonmaken. Haar oortje was trouwens prima, Inge vond dat we het zelf goed schoonmaakten. 
Maar de laatste dagen maakte ik me zorgen omdat ze piepte/knorde bij bewegingen die zij maakte en als ik haar optilde. Bovendien waren haar 3de oogleden soms zichtbaar waardoor haar ogen leken uit te puilen. Vooral als ze haar rug/nek strekt, alsof dat "trekt" aan haar spieren/huid. Tja, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Ook hoor ik haar soms 1 of 2x knarsen tussen haar maalgeluiden, ik weet niet wat dat betekent. 
Ik was bang voor een hart/longprobleem of een tumor waardoor ze benauwd was. Inge hoorde niets abnormaal, een foto heb ik daarom niet laten nemen. Ze heeft/doet het ook niet altijd. Weer iets wat ik niet begrijp en waarover ik me ongerust blijf maken. Haar gewicht gaat gelukkig wel goed, ze komt gestaag bij en weegt nu 1866g. Bij de dierenarts vond iedereen haar er stralend uitzien, haar nieuw vachtje glimt ook en ze is weer wat voller op haar ribben.
Bovendien heb ik haar al 3x "betrapt" dat ze eigenhandig overeind komt als ze op haar linkerzij in slaap gevallen is. Dat zijn dan weer opstekers.

Een foto van haar derde ooglid:


Haar explosieve rui is even stilgevallen, momenteel gaat het traag vooruit. Enkele weken geleden had ik per ongeluk teveel geplukt waardoor ze een kaal plekje had. Gelukkig is dat goed gekomen.



Ik ben blij dat de nijntjes ook nog veel samen tijd doorbrengen. Snowy likt Fluffy's ruiplekjes zelfs als ze ligt te rusten Smile.


En hij profiteert vaak van haar scheve houding Wink. Voordat jullie denken dat ik nooit keutels opruim: het vetbed was diezelfde morgen nog schoongemaakt, 's avonds lag het alweer vol. Wat die keutelfabriekjes kunnen produceren... Je houdt het niet voor mogelijk Laughing. Omdat Fluffy door haar stramme botjes niet meer de moeite neemt om naar de wc te gaan, doet Snowy het ook niet meer.


Van Mika heb ik ook proberen foto's te maken maar ik heb veel kontjes en halve hamsters gefotografeerd. Tjonge, nog nooit zo een snelle hamster gehad... Die foto's hebben jullie dus nog te goed.

Met Chica blijft alles voorlopig rustig. Hoewel ze zich af en toe broeds gedraagt, is het eieren leggen achterwege gebleven. Haar rust- en slaaphouding zeggen alleszins dat ze zich goed voelt.


Ik hoop dat mijn volgende blog wat meer positief nieuws mag hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten