zondag 18 maart 2012

Lichte beterschap

Sinds vorige week bespeur ik lichte beterschap bij Fluffy. Ik moet er ook wel bij vertellen dat ik nog meer inspanningen lever om haar te helpen. Het viel me namelijk op dat ze niet meer vlot at, omdat ze steeds maar zat te wriemelen om een goede houding te vinden om te eten. Dus nu hou ik haar heupjes vast zodat ze recht zit en dan gaat eten een stuk vlotter. Sindsdien is haar houding algemeen ook verbeterd, zelfs als ik haar niet vasthoud. Het knarsen en de rare piepgeluiden zijn ook een stuk minder. En die derde oogleden zijn ook nog maar sporadisch zichtbaar. Tevens valt ze niet meer zo vaak op haar linkerzij in slaap.
Nog meer goed nieuws: ik voelde het al, maar de weegschaal leverde het bewijs. Fluffy is flink aangekomen en weegt nu 1904g! Ze heeft weer wat "vlees" op haar ribben en heupen en ik hoop dat liggen hierdoor ook minder pijnlijk zal zijn.

Snowy blijft een raadsel. Ik ben inmiddels gestopt met Panacur omdat het nu wel duidelijk is dat hij geen E. cuniculi heeft. Pinwormen zijn hierdoor ook meteen uitgesloten als oorzaak. 
Zijn keutels werden in de loop van de week weer zwart, klein en hard. Af en toe vond ik ook een keutelketting. Hij is in de rui en heeft langere haren dan een gewoon konijn. Dat had natuurlijk als resultaat dat zijn gewicht weer maar 846g was.
Maar Snowy vreet hooi, krijgt 3x/dag Prozyme, minder brokjes dan gewoonlijk, lekker natte groenten en hij drinkt zoals gewoonlijk. Waarom zijn darmwerking dan zo traag wordt... ik weet het niet. Net toen ik wilde beginnen met allerlei darmstimulerende en laxerende middelen, deed ik een nieuwe zak hooi open. Blijkbaar was dit genoeg want zijn keutels zijn weer groter en groen.

Die hooizak viel ook in de smaak bij Fluffy. Ze komt niet meer dagelijks uit de zak eten zoals vroeger, maar hier bleef ze toch even voor staan Smile.


Van de week kreeg ik van Els nog een leuke verrassing van het Bunnybin winkeltje. (Als dank voor mijn hulp bij een kattenprobleem).
De kruiden vallen hier altijd in de smaak maar ook de weidehooibal kan hen bekoren. Nogmaals hartelijk dank Els!

Hier drukte ik net te laat af Confused, want Fluffy draaide zich net om:


Bij mooie Snowy met de mooie oogjes was ik wél op tijd Very Happy:


Om af te sluiten nog een fotootje van de kleinste van de familie. Heel af en toe blijft ze stilzitten Wink en zoals een echte vrouw, heeft ze nog steeds een grote fascinatie voor allerlei schoeisel Laughing. Ze wordt op 31 maart alweer 1 jaar en 3 maanden. Hoog tijd om binnenkort nog wat foto- en filmmateriaal van haar te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten