zondag 15 september 2013

Herfstbericht

Wegens erg weinig tijd, een kort blogje vandaag. Het is heel druk geweest, maar gelukkig kijk ik nu eindelijk tegen vakantie aan Very Happy! Vanaf donderdag neem ik anderhalf weekje vrij, mijn eerste vakantie in 2 jaar! En nu maar hopen op goed weer! Dat het kouder wordt, is op zich niet zo erg, maar dat druilerige weer is echt niets voor mij Mad.

Snowy heeft weer heel even een dipje gehad, maar het gaat alweer beter. Hij weegt opnieuw 810g (yes!Cool) maar loopt wel weer rond met een kaal plekje op zijn kontje Wink. Oh well, liever dat dan niet meer willen eten.
Ik heb leuke online programma's gevonden om foto's te bewerken en wie beter dan de nijntjes om mijn herfstcreaties te showen Smile.





Chica heeft tot nu toe nog geen eieren gelegd, maar ze scharrelt wel nog steeds als een kip op de bodem van haar kooi Confused. Laten we hopen dat het daarbij blijft.

Sproetje is een heerlijk hamstertje maar... ze heeft onlangs een erg vervelende gewoonte ontwikkeld: tralieknagen. Nu is dat vrij normaal bij hamsters maar zij doet het ongelooflijk luid Surprised! Nog nooit zo een volume gehoord bij hamsters. En wat ik ook geef aan speelgoed en knaagmateriaal, tralies blijven de voorkeur hebben. Zelfs dit speeltje dat ooit van Chica geweest is (die er niets mee deed), kan haar maar kort bekoren.


Verder is ze ontzettend lief hoor, maar ook een echt knaagdiertje dat blijkbaar dol is op pluchen sloffen Smile. Geen nood, ze eet niet op wat ze kapot bijt.


Dotje komt tegenwoordig nieuwsgierig kijken als ik in haar kooi aan het rommelen ben. Maar als ik telkens een stukje speelgoed wegneem zodat de kooi leeg wordt, is ze toch een beetje uit haar hum. Sorry mijn bolleke met voetjes, maar de kooi moet nu eenmaal schoongemaakt worden. Ik "vang" haar nog steeds met een doosje hiervoor. Ze wandelt vanzelf aan een open doosje in dat ik snel sluit. En dan laat ik haar los in een curverbak met wat speeltjes waar ze even moet wachten Wink.


Om af te sluiten iets griezelig, wie niet tegen vieze dikke spinnen kan: stop met kijken Exclamation
Ik zelf ben ook bang van die harige griezels. Maar helaas zijn de mannetjes weer op zoek naar vrouwtjes om te paren en de afgelopen week heb ik er 6 gevangen op enkele dagen tijd. Om hen te vangen heb ik de bug away bij Vivara gekocht. Een plastic 'stolp' die je kunt open en dicht doen met een lange steel. Als ik ze gevangen heb, laat ik ze buiten weer los.
Dit was mijn eerste gevangen exemplaar Shocked.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten