zondag 16 maart 2014

Lentekriebels

Wat was het heerlijk weer de afgelopen week Very Happy! Deur open en lekker frisse lucht binnen laten. Snowy wil niet meer naar buiten en dat heeft wellicht te maken met zijn slecht zicht. Ik merk dat hij ook last heeft van fel licht als hij gewoon binnen rondloopt. Herkenbaar trouwens, ik verdraag ook geen sterk licht meer en heb mijn zonnebril vaak nodig...
Anyway, toch heeft hij een beetje genoten van de eerste zonnestralen Smile.



Hij gaat helaas al een week niet lekker Sad. Verliest weer overal tegelijk haren, niest, smakt, eet weer niet behoorlijk. Zucht, ik word er moedeloos van, maar ik kan niet meer doen dan hem plukken en stimuleren om te eten.
Daardoor is hij jammer genoeg weer 14g kwijt, vandaag woog hij 844g Sad

De laatste tijd schrikt hij ook regelmatig. In mijn ogen is er niets aan de hand, geen plotse bewegingen of geluiden. Op een nacht "vloog" hij tegen de tralies uit paniek en van de week stoof hij tegen de salontafel aan met een doffe klap Sad.
Daarom ben ik een beetje bang dat de EC weer de kop opsteekt. Ik houd hem nog even in de gaten en als hij gewicht blijft verliezen en zich zo schrikkerig blijft gedragen, zet ik weer een kuurtje Panacur in. Beter voorkomen dan genezen, zijn weerstand is al jaren niet meer zo goed. Wat een rotziekte is het toch Mad.

Toch zijn er ook momenten dat hij zich goed voelt hoor, en dan sleurt hij zijn wilgenballetje door het hele huis Laughing. Hier zie je hem bij mij aan het bureau (en je ziet hem ook even niezen).


De hamsters zijn allebei erg druk en maken veel herrie, een teken van goede gezondheid maar niet goed voor de nachtrust Wink.

Chica begint weer te scharrelen op de bodem van de kooi en gedraagt zich weer broeds. Ik ben bang dat er dus weer eitjes op komst zijn, bah Mad! Zo dadelijk ga ik haar kooi schoonmaken, want zodra er eitjes liggen is dat niet meer mogelijk. Ik hoop dat het vals alarm is, want ik ben bang voor de dag dat haar lichaam het niet meer zal aankunnen Sad. Het is ook jammer dat haar karakter dan zo verandert. Als ze geen last heeft van haar hormonen, is ze zo schattig en lief!


Tot slot: het is misschien wat vroeg, maar ik heb mijn paasdecoratie al gezet. Ieder excuus is goed om een huis vol konijntjes te hebben Wink.




Het bankje waar de bengelbeentjes op zitten, heb ik even geleend van Sproetje Embarassed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten