zondag 19 oktober 2014

Welkom Indy!

Sinds woensdag woont dit adembenemend mooi meisje bij mij Very Happy. Heb haar meteen laten castreren maar ze herstelt goed. Ze zou mensenschuw zijn, maar dat valt enorm mee, de 2de dag maakte ze al maalgeluidjes bij het aaien en ze komt vaak aan mijn neus snuffelen en ik mag dan een kusje op haar snoet geven. Sinds gisteren springt ze ook zelf uit de kooi en verkent ze de keuken. Ze is nu 8 maanden oud en was bestemd voor de slacht wegens 'afwijkingen'. Zo heeft ze bv. geen snorharen. Helaas heeft ze bijna 1 kg (!) overgewicht, maar dat gaat dik in orde komen hier Wink. Btw: haar naam betekent mooi/schitterend en dat is ze ook! Ze is zoooo fluweelzacht... Het is een lang gekoesterde droom van me om een rex met castor kleur te hebben. Ik hoop dat we een lang en gelukkig leven tegemoet gaan Smile.
Meer informatie en foto's over haar vind je op haar eigen webpagina.


Euh... Daar dient het huisje niet voor Indy Confused.




Het is niet de bedoeling dat ik haar koppel met Snowy, hij is 10 jaar ouder, blind en sukkelt met zijn gezondheid. Terzijnertijd zal ze een vriendje krijgen, maar eerst wil ik haar beter leren kennen.
Ze woont nu in de keuken en zo kunnen we elkaar toch zien als ik in de woonkamer ben.


Snowy toont overigens totaal geen interesse in haar! Ik liet hem aan mijn handen snuffelen toen ik haar pas geaaid had, hij rook eens even en ging toen verder waarmee hij bezig was.
Het gaat momenteel niet zo goed met hem. Hij blijft nu continu in de rui. Misschien is dit het effect van de gepelde zonnebloempitjes? Voorheen verhaarde hij enkele weken om dan weer enkele weken stil te vallen. Ik hoop dat hij nu eens flink door verhaart en dat het dan ook stopt!

Hij geniet van het najaarszonnetje Smile.


Wat een houding om te eten... Rolling Eyes.


Hij eet zo lief met zijn linkerpootje Smile.


Ondanks zijn grijze oogjes, vind ik hem nog altijd zo mooi Very Happy.


Met Chica gaat het goed Smile! Geen mood swings, geen broeds gedrag meer. We kunnen weer opgelucht ademhalen voor een half jaar.


Het is weer notentijd en Sproetje is er dol op. Ze krijgt regelmatig een halve walnoot die ze door de buis naar haar nestje sleept Smile.


Van Dotje even geen foto's, maar dat probeer ik volgende keer goed te maken. Het is erg druk in huis nu met 5 diertjes Wink.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten