zondag 14 februari 2016

Indy ziek met valentijn

Sorry mensen, ben helemaal niet in de stemming om leuke foto's te plaatsen, terwijl ik die wel heb. Het ging zo goed met Indy en zondag had ze plots weer een gasaanval. Na 4 uren ging het gelukkig weer beter. Maar donderdag lag ze veel te luieren en wilde ze niet spelen. Ik wist niet precies wat er aan de hand was, want ze at wel nog goed. Vrijdag hetzelfde, maar ze at haar brokjes maar voor de helft op. Indy en niet eten en niet spelen: dat is niet goed! Haar keutels waren thans nog talrijk en groot, op enkele na. Dus ik diende voor de zekerheid al cisaral en pijnstilling toe en kreeg een afspraak bij de dierenarts om 12u45.
Het was moeilijk omdat ze zo gespannen was, maar hij dacht te voelen dat de maag en het voorste gedeelte van de darmen wat vol zaten. Hij injecteerde vomend (=primperan) en enkele uren later voelde ze zich al beter en was ze alerter. Thuis moest ik primperan oraal doorgeven, samen met lactulose en eventueel pijnstilling. 
Maar Indy is zo moeilijk... Ze loopt weg dus ik moet haar vangen. En die extra stress kan ze eigenlijk niet gebruiken. Ik word echt wanhopig. Dit zijn de momenten waarop ik wou dat ik niet alleen was.

Voor alle duidelijkheid: ze eet wel nog hooi, kruiden, groenten en de wilgentunnel gevuld met hooi. Maar het is met mondjesmaat. De dierenarts zei dat ik er vroeg bij was. Het is nog "maar" een beginnende verstopping door een traagwerkend darmstelsel. Maar ik ben zo bang dat ze hier niet van zal herstellen of dat de stress haar teveel wordt. Want mijn aanwezigheid zorgt duidelijk voor stress, zodra ik de kamer verlaat of als ze denkt dat ik slaap, komt ze in beweging. En ik dacht haar een plezier te doen door voortdurend samen te zijn...

De dierenarts heeft ook de kleefroller op haar toegepast en er kwamen wel 10 velletjes haren af. Toen moesten we stoppen omdat ze klikkend begon te ademen van de stress. Doordat ze nu wegloopt van mij, kan ik haar helemaal niet meer plukken of rollen. Ze is te sterk om met 1 hand tegen te houden. Gelukkig wil mijn ex-collega me komen helpen om de dag.

Duimen jullie dat mijn fluwelen meisje hierdoor komt?

Hopelijk kan ik volgende week de mooie foto's van haar plaatsen.

Tot slot nog mijn engelen-valentijntjes...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten