zondag 26 juni 2016

Natte zomer

Een tijdje geleden was ik jarig en werd ik verwend met leuke kadootjes. Ook Indy werd niet vergeten. Dank je wel, lieve meiden 😇!







Van Indy was ik overigens nog vergeten een foto te plaatsen vorige keer. Ik heb - alweer - een nieuwe reismand gekocht omdat ze die met ritsen kapot heeft gebeten. Hier zie je haar net voor we vertrokken voor de rhd2 vaccinatie, duidelijk 'not amused' 😕.


Indy kon niet zoveel buiten spelen, ofwel goot het enorm, ofwel was het weer bloedheet. Daarom kreeg ze binnen wat vertier.



Van al dat spelen word je moe...



Heel moe... 😌.



En het was net voor het weekend zooooo warm...


Vrijdag ochtend kregen we om 5u. nog onweer over ons heen. Daarna werd het rustig en omdat het zo benauwd was in huis, besloot ik de deur van de keuken naar het terras al open te zetten. Ik had echter geen loopstrook gelegd en de snap screen naar beneden gerold zodat ik zeker was dat Indy niet naar buiten kon. Je zou denken dat ik na 15 jaar samenwonen met konijnen wel beter weet... 😏.

Ik ging nog even terug liggen. Het werd zo stil rondom mij en ik hoorde plots geluiden van buiten komen. En jawel, madam haalde om 6u. 's morgens op eigen houtje een frisse neus 😮. Ik weet nog steeds niet hoe ze precies naar buiten is gegaan.

Die snoet 😁.



Kennen jullie de film Zoolander? Ze kan de 'blue steel' blik beter dan Ben Stiller zelf 😉.



Haar mondje 😍.


Ze had afgelopen week opnieuw last van een traanoogje links. Ik ging naar de dierenarts om een tube ooggel, maar een dag later werd het vanzelf beter. Net toen ik de ooggel wilde terugbrengen, werd het oog opnieuw een beetje nat. En ook deze keer ging het vanzelf weer over.
Ik denk dat het aan de rui ligt, ze is een beetje begonnen en haar weerstand zal hierdoor wat afnemen. Net zoals van Fluffy en Snowy verzamel ik haar haartjes. Het fototoestel geeft de kleuren niet zo goed weer, haar ondervacht is grijs, niet blauw, maar zijn ze niet mooi?


Helaas zag ik ook deze keutels, wat wijst op een iets tragere darmwerking. Ondanks dat ze maar 25 brokjes per dag krijgt.



Wie ook alweer in de rui is, is Chica. Als ik goed kan tellen, de 5de keer dit jaar! Andere vogeleigenaars schijnen dit probleem ook te hebben met dit kwakkelweer.



Mijn engeltjes mogen deze keer afsluiten. Morgen zal het al een half jaar geleden zijn dat Snowy zo plots naar de regenboogbrug ging 😢. Ik schrijf 'al' en toch voelt het aan alsof het gisteren gebeurd is. De pijn is nog zo intens. Ik mis je heel hard, mijn klein schattig manneke en dat zal nog een hele poos zo blijven 💔. Het leven is niet meer wat het geweest is zonder jou.


En op 3 juli zal het al 4 jaar geleden zijn dat ik zachtjes afscheid nam van mijn lieve Fluffy 😢. Mijn steun en toeverlaat. De wereld werd een stuk minder mooi toen jij er niet meer was 💔 .


Ik kon me geen leven zonder mijn 2 lieverdjes voorstellen en toch lukt het op de een of andere manier. Mede dankzij Indy, zij is een mengeling van jullie 2 karaktertjes. Het diva- en sloopgedrag van Fluffy, de onafhankelijkheid en speelsheid van Snowy. Zij maakt jullie gemis iets draaglijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten