zondag 13 november 2016

Koud en ei

Het is nu echt te koud geworden, dus Indy mag niet, of maar heel even naar buiten. Hier volgen enkele foto's van de laatste keren dat ze buiten mocht spelen.

Hahaha, mammie vertelde een mopje 😄.


"Indy, het eten is klaar".
"Ik kom eraan mammie!"



Hop!


Mammie zegt dat het te koud wordt om buiten te spelen 😞.


Dan moet ik me binnen maar amuseren...


Ik speel verstoppertje 😛.


Voor het overige hang ik wat rond.


Of ben ik grumpy 😒.


Natuurlijk maak ik nog altijd een zootje 😀.


En eet ik flink veel vezeltjes 😊.


Maar wat een dilemma bij de bestelling van Happy Rabbits. Ik wist niet welk hooi ik eerst wilde eten!


De laatste tijd krijgen mijn sloffen veel wasbeurten.



En ook haar "graafmodus" stond weer aan.



Ik was al lang op zoek naar een vervanging voor deze matras want ze blijft het kapot maken. Bij de action iets gevonden wat dik genoeg is. Wel een beetje te groot, maar het gaat wel.



Donderdag gaan we naar de dierenarts om haar nageltjes te knippen en dan krijgt ze meteen ook haar herhalingsvaccinatie tegen rhd2.

Aandacht, aandacht. Nu volgt een belangrijk bericht over Chica.




Helaas is het toch weer zo ver en houden haar hormonen - ondanks haar hoge leeftijd - er niet mee op 😟.

Dit is een windei dat ze in de nacht van 9 op 10/11 heeft laten vallen.



Nu is het afwachten tot de rest van de eitjes komen en dan wordt het weer een implantaat.
Tenminste... als alles vlot verloopt en ze geen prolaps krijgt enz.
Natuurlijk gebeurt dit in het weekend wanneer ik geen vogelarts kan bereiken. Wel iemand uit Leuven die op huisbezoek komt, maar hij kan hier uiteraard niet opereren. 
Duimen maar dat het niet zo ver hoeft te komen...

Tot nu toe is er geen 2de ei gekomen en dat is vreemd. Want eitjes komen normaal gezien om de dag. De voorbije jaren heeft er ooit ook wel eens 5 dagen tussen gezeten. Vandaag voelt ze zich niet zo goed, ze is stil en heeft nog niet gegeten. Anderzijds zit ze wel niet op de bodem en is ze nog heel alert. Als er morgen nog geen schot in de zaak komt, ga ik naar de vogelarts.

Hopelijk kan ze de narcose nog aan op haar leeftijd. Ze is sterk en voor de rest gezond (denk ik).

Ze zat nog zo lief te slapen in de week 💜.



En nu ze eindelijk weer op haar schotel komt en actiever wordt, gebeurt dit...



Edit: om 10u40 legde ze haar 2de ei. Ik hoorde dat ze moeite had met persen. Zelfs Indy liep nerveus naar haar toe. Voor zo ver ik kan zien heeft ze geen prolaps. Maar het ei ziet er allesbehalve normaal uit. Ik heb het dan maar vlug vervangen door een kunstei. En als ze haar implantaat krijgt, neem ik het weer weg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten