zondag 8 december 2019

De Sint op bezoek

Op donderdag vertrokken we richting Genk, naar oogarts Els De Jaeger. Zij heeft een praktijk in Olen maar komt 2x per maand op consultatie bij DAC Avanti. De hele weg er naar toe heeft Indy gebibberd. Daar aangekomen moest ze op tafel en heeft de oogarts een "bunny burrito" van haar gemaakt. Onderzoek heeft 45 minuten geduurd, al bibberend ocharme 😟. Zodra ze eindelijk terug in haar bakje mocht, kwam er een grote plas uit (op het kussen) en heeft ze de hele terugweg bibberend in haar urine gezeten 😞.

Diagnose: het is geen echte zweer, maar eerder een oppervlakkige irritatie van het hoornvlies. Het vlies zat nog goed vast, gelukkig. Oogdrukmeting was ook goed. Het enige wat flink afweek, was haar tranenfilm. Aan de rechterkant trouwens ook, m.a.w. haar ogen zijn te droog en dat kan een branderig gevoel geven. En dat weet ik zelf maar al te goed want ik moet ook om de paar uren kunsttranen indoen. Dat moet ik nu ook bij Indy doen (Hylocomod). En verder doen met Twelve oogdruppels om de cornea te herstellen en versterken. Wel stoppen met antibiotica zalf omdat dit het herstel net tegenhoudt. Het heeft 2 weken nodig om te genezen. Het oog kleurde wel bijna helemaal groen op met de fluo test nu. Het lijkt almaar erger te worden, maar dat komt door de laatste behandeling die ChloΓ© heeft gegeven. Hopelijk kan ze morgen met een fluotestje beterschap zien. Zo niet, moet ik donderdag toch weer terug naar de oogarts.
Maar voorlopig ben ik gerustgesteld. En tot mijn zéér grote verbazing ging Indy meteen eten toen we thuis kwamen. Flink en stoer meisje πŸ˜ƒπŸ’ͺ.


Op dit moment ziet het er zo uit. Ik zie haar eigenlijk niet meer knijpen met haar oogje.


Enkel in rust is er nog een miniem verschil tussen de ogen en knijpt ze het linker oogje wat dicht. Ik hoop met heel mijn hart dat de fluotest morgen ook beterschap laat zien, net als haar klachtenpatroon.


Vol verwachting zette ze haar schoentje bij de schoorsteen met wortelen voor het paard 😁.


En ja hoor, omdat ze zo flink is geweest de laatste tijd (eigenlijk altijd hoor πŸ˜‰) kreeg ze niet alleen lekker in haar schoentje.


Maar ook 2 nieuwe speeltjes 😊.



Nieuwsgierig! Alles wat ik doe moet geïnspecteerd worden 😊.


Nog knuffels mammie 😍.


Oh, wat een schattige mok πŸ‡!


Leuk, nieuwe kussens om te mollen πŸ˜€! Euh, ik bedoel bewonderen πŸ™Š.


Little Miss Grumpy πŸ˜’πŸ˜‚.


Neeeeee, ik wil niet naar de dierenarts morgen 😩!


Schattige winterhertjes 😊.


Brrr, het is koud, mag ik je kleertjes even lenen πŸ˜„?


In deze tijd van het jaar komen er altijd vreemde wezens op bezoek 😊.


Zelfs de sloffen nemen aparte vormen aan 😁.


Zie je wel? Vreemde snuiters πŸŽ….


En ook ik ontsnap weer niet aan mammie's xmas spirit πŸ˜‘πŸ˜‚.


Duimen jullie voor mij morgen bij de dierenarts? Zodat ik donderdag niet weer zolang in de auto moet naar de oogarts?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten