zondag 3 januari 2021

2021, let's make it a good one!

Wat was 2020 een bewogen jaar en dan heb ik het niet eens over corona... Tijd om de balans op te maken. Ik zelf bleef gespaard van ernstige gezondheidsklachten - op een stressfractuur in mijn voet na die meer dan 3 maanden nodig had om te genezen, mede dankzij een walking boot.

Mijn absolute dieptepunt was het veel te vroege afscheid van het mooiste, liefste en zachtste meisje dat ooit heeft bestaan ๐Ÿ˜ข. En terwijl ik dit typ, stromen de tranen alweer over mijn wangen ๐Ÿ˜ญ.
Hoe oneerlijk kan het leven toch zijn? Veel mensen zullen dit niet begrijpen, want er zijn ergere dingen dan "maar" een konijn. Maar voor mij was ze mijn alles ๐Ÿ’”.

In het begin dat ik haar adopteerde, maakte ik mij al zorgen om het feit dat lepeloortjes blijkbaar een kortere levensduur hebben. Maar toen ze de 3 jaar gehaald had, dacht ik dat het onzin was. Toch waren er altijd die darmproblemen en die andere vage klachten aan haar oogje en blaas. Hing dat samen met die darmen of stond het los van elkaar? Ik zal het nooit weten.

Ik denk nog dagelijks aan haar supervrolijk en energiek karakter. Zo moeilijk om te geloven dat ze al haar hele leven ziek was, hoewel daar duidelijk tekens van waren. Maar toch liet ze haar leven daar niet door bepalen en haalde ze alles uit het leven wat mogelijk was en ze genoot met volle teugen, iedere dag opnieuw.

Als er een les is die ik uit dit alles mag/moet trekken, is het deze wel!

Het zal altijd een wrang gevoel blijven, lieve Indy, ik had je zo graag nog bij me gehad met kerst ๐Ÿ’–.


En dat voelt dan weer zo oneerlijk tegenover Sunny, want ik hou ook zielsveel van hem ๐Ÿ’›. En hij zou hier uiteraard niet wonen, mocht Indy nog in leven zijn. Men zegt dat alles in het leven gebeurt voor een reden, misschien was Indy's lichaampje echt op en was het tijd om Sunny te 'redden'.

Hij doet ook flink zijn best om mij iedere dag weer te laten lachen hoor ๐Ÿ˜‰. Zoals bv. nieuwe knaagplaatsen vinden.



Van tante Petra kregen we kadobonnen en die zaten verpakt in een heerlijk doosje met hooi ๐Ÿ˜‹.




Tante Monique heeft ook lekkers gestuurd, maar dat is voor later ๐Ÿ˜‰.

Als mammie mijn doosje afpakt, ga ik wel ergens anders karton knagen ๐Ÿ˜.
Wat een lieve dikke wangen hรจ ๐Ÿ˜?


Mammie is altijd bang dat ik het te koud krijg. Ik vond een nieuw plekje onder de tafel en kreeg daar prompt een warm dekentje ๐Ÿ˜Š.


Ik kreeg een eetbare en smijtbare kerstkrans ๐Ÿ˜€.


De kerstboom stond hoog weggeborgen voor mij ๐Ÿ˜‰.


Dit was mijn eerste kerstcadeau, maar ik vond er helemaal niks aan ๐Ÿ˜’. 


Gelukkig begreep mijn slaaf (aka mammie) dat snel en kreeg ik nieuwe cadeautjes. 
Hoezo verwend ๐Ÿ˜๐Ÿ˜Ž?














Dit huisje is een dikke hit, hij wilde er zelfs niet uitkomen om te eten ๐Ÿ˜„.


Je ziet zelfs de afdrukjes van zijn achterpootjes er al in staan ๐Ÿ’Ÿ.


Het is ook een ideaal knuffelplekje ๐Ÿ’•๐Ÿ˜˜!


En de kersthapjes mochten uiteraard ook niet ontbreken ๐Ÿ˜‹.



Portretfoto ๐Ÿ˜Š๐Ÿ’—.


Kan hij niet perfect poseren ๐Ÿ˜๐Ÿ’๐Ÿ˜˜? 


Herinneren jullie de vorige blog nog waarin hij zijn interieur veranderde? Het was nog steeds niet naar zijn zin. Het grijze dekentje moest weg en het kussen heeft hij zelf naar de plek van het dekentje gesleept ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜„!


Zo is het blijkbaar perfect ๐Ÿ˜๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ด.


En waarom zou je op een warm dekentje liggen als je op een koel katoenen handdoekje kunt liggen ๐Ÿ˜‘๐Ÿ˜„?


Bij de jaarwisseling gingen we enkele outfits uitproberen. De strik rond zijn nekje wilde hij niet, op zijn hoofdje wilde hij wel. En hoewel goud heel goed bij zijn vachtje past, vond hij het toch meer iets voor meisjes ๐Ÿ˜‰.


Omdat hij een echt heertje is, heeft hij gekozen voor de hoge hoed ๐Ÿ˜„.


Omdat hij de laatste tijd voortdurend in tegels aan het graven is (godzijdank heb ik geen laminaat of parket ๐Ÿ˜„), besloot ik om een zandbak te geven. 
De eerste dagen sprong hij erin, zat een beetje suf om zich heen te kijken en sprong er dan weer uit... Om verder te graven in tegels ๐Ÿ˜‚. Fluffy deed dit ook altijd.
Maar gisteren heeft hij dan toch ontdekt hoe fijn graven in zand kan zijn. Goed zo, dan krijgt hij in de lente ook een graafbak buiten, nl. die van tante Monique ๐Ÿ˜‰.

Het filmpje dat bovenstaande tekst illustreert ๐Ÿ˜„. 


Ik heb nog meer gefilmd, maar de fut niet meer gehad om ze te bewerken. Op oudejaarsavond ben ik namelijk ziek geworden en dat ben ik nu nog steeds. Morgen maar naar de huisarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten