dinsdag 25 mei 2021

Kwakkelende lente :/

Weer met enige vertraging, mijn excuses...
Tjonge, wat een koud en nat voorjaar, er is niks gezellig aan ๐Ÿ˜•.

Ik hou me maar wat bezig met knaagspulletjes. Trouwens, van het wilgenmandje blijft niet veel meer over, Tante Monique ๐Ÿ˜‰.



Wat te doen op druilerige dagen? De kasten maar weer opruimen ๐Ÿ˜‚.



Die wil ik mammie, die lekkere blaadjes in dat bruine zakje ๐Ÿ˜‹.


Moe van dat harde werken ๐Ÿ˜„.



Heerlijk af en toe een zonnetje, maar mijn oren zijn weggewaaid ๐Ÿ˜ณ.


Oh nee, toch niet, ze zitten er gelukkig nog ๐Ÿ˜‰.


Mijn dekentje ligt eigenlijk achter de bank, maar ik heb het helemaal rondom gegraven en naar mammie gebracht ๐Ÿ˜Š.


Wat een stress, ik werd meegenomen naar de man met de witte jas voor mijn jaarlijks prikje en een mani- en pedicuurtje. Hij zei dat ik mooi was, maar dat wisten jullie natuurlijk al ๐Ÿ˜. En dat ik mooie tandjes had, als dank heb ik hem niet gebeten ๐Ÿ˜.
Weet je wat grappig is? Volgende week krijgt mammie ook een prikje, dat zal haar leren ๐Ÿ˜œ.


Het duurde eeuwen voor ik mijn ontbijt kreeg ๐Ÿ˜’.


Op regenachtige dagen blijf ik het liefste in bed liggen, gezellig onder een dekentje of tegen mammie geploft ๐Ÿ˜๐Ÿ’—.





Dit plofte niet zo comfortabel ๐Ÿ˜•.


Blijkbaar bezorg ik mammie een hartverzakking als ik hier ga zitten. Snapt ze niet dat ik een berggeitje ben ๐Ÿ˜„? 's Nachts zit ik hier ook vaak, aan mammie's hoofd. Daarom legt ze nu een dik rugkussen van de bank ernaast op de grond. Zodat ik zacht val, als ik zou vallen. Want zelfs na 5x eraf halen 's nachts, geef ik niet op ๐Ÿ˜Ž.


Ik ben een plee-boy bunny ๐Ÿ˜‚๐Ÿฐ.


Enkele dagen geleden ging ik snuffelen aan de deur die naar buiten leidt. Het ruikt daar lekker fris en ik ben zooooo nieuwsgierig ๐Ÿ˜ƒ!


Gisteren kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. Ik glipte naar buiten toen mammie even niet oplette ๐Ÿ˜. Ze was aangenaam verrast dat ik - net als Indy - meteen begreep hoe de snap screen werkt.


Het terras is helemaal nog niet ingericht door het slechte weer, mammie is er nog volop mee bezig.


Maar dat houdt me niet tegen om alles uitvoerig te besnuffelen en te markeren.



Ieder centimetertje heb ik verkend in 3 kwartier tijd.


Ik was totaal niet bang, ook niet van vogels die naar de voederplek komen. Stoer hรจ ๐Ÿ˜Ž?


Ja, ik ben alweer aan het verharen, mammie vindt het erg vaak...


Ik vroeg me gewoon af waarom de vogels eerder ontbijt krijgen dan ik ๐Ÿ˜‰.

En omdat ik mammie graag entertain volgen nu een aantal filmpjes ๐Ÿ˜Š.

Sunny knabbelt lijnzaadbrokje (geluid aan)

Knuffels voor Sunny ๐Ÿ’•

Sunny plundert de kast ๐Ÿ˜‚.

Hoewel het weer niet super was, ben ik toch naar 2 dierentuinen geweest.

Als eerste Planckendael op 9 mei, dit fotoalbum kunnen jullie hier bekijken: 
https://photos.app.goo.gl/s9nU3TujU2nbvQ298

Alvast enkele van mijn favoriete foto's, de tasmaanse duivels ๐Ÿ˜.


Op 23 mei was Pakawi Park aan de beurt: https://photos.app.goo.gl/gR1kvKpZbhwyux6CA

Daar ging een droom in vervulling, ik kon een giraf aaien en oh wat was hij/zij zacht ๐Ÿ˜!

Goed voorbeeld van "hoe draag je een mondmasker verkeerd" ๐Ÿ™Š. Maar mijn bril beslaat anders ๐Ÿ˜‰.


Nog een filmpje van een jonge capibara, zo was hij/zij de hele tijd aan het rennen ๐Ÿ˜„๐Ÿ’.

Ook weer de natuur ingetrokken, veel vogels gevonden waaronder de gaai die ik al zo lang probeerde vast te leggen ๐Ÿ˜! https://photos.app.goo.gl/5iJJUv7a3Vm2HFp66

Deze koolmees lijkt te zeggen: "afblijven, da's van mij!" ๐Ÿ˜„


In de Caetsweyers in Diepenbeek was ik - op moederdag - getuige van een boomklever die de jongen komt voeren ๐Ÿ˜. Geen nood, ik stond meer dan 20 meter verwijderd en heb dus niet aan nestverstoring gedaan.
https://photos.app.goo.gl/vm19V56gH7jVXdeo8

Even iets helemaal anders: ik heb afscheid genomen van al mijn hamsterkooien en -speelgoed, met pijn in het hart hoor. Maar ik ben nu al 6 jaar hamsterloos en het was tijd om de knoop door te hakken. Alles is naar een knaagdierenopvang gegaan, dus op deze manier maak ik toch weer andere diertjes gelukkig.

Deze keer sluit ik af met een bericht over mijn liefste wattebolleke. Snowy zou a.s. zondag 30 mei jarig zijn. Dat was zijn adoptiedag. Mijn sneeuwballetje met zijn mini oortjes, blauwe oogjes en schattig snoetje is er al 5,5 jaar niet meer maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk. Sunny laat me een beetje aan hem denken, hij is ook zo onbevreesd en stoer ๐Ÿ’˜. 

Happy b-day in heaven my beautiful baby boy, to the moon and back ๐Ÿ’–๐Ÿ’™.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten