zondag 16 januari 2022

Grijze januari

Als ik nu naar buiten kijk, zie ik geen prachtig sneeuwlandschap, maar de zoveelste grijze, mistige dag. Dan maken we er binnen maar een winters tafereeltje van ๐Ÿ˜‰.

He's behind me, isn't he ๐Ÿ˜„?

Ik wil ook witte vlekjes!

Gaan we sleetje rijden ๐Ÿ˜ƒ?

Ik ben er helemaal klaar voor ๐Ÿ˜Ž.

Hoe bedoel je, er is geen sneeuw ๐Ÿ˜ฏ?

Mag ik je strikje even lenen ๐Ÿ˜?

Brrr, het is koud! Mag ik jouw kleertjes even lenen ๐Ÿฅถ?

Snowbunnies ๐Ÿ˜Š.

Er is licht aan het einde van de tunnel ๐Ÿ˜‰.


I ๐Ÿงก boerenkool!

Omdat hij zijn energie buiten niet meer kwijt kan en moeilijk zoomies en binkies op tegels kan maken, leg ik 's morgens en 's avonds het oude dekbed dat Indy ook heeft gebruikt.

Sunny is dolgelukkig en kan zijn ei weer kwijt (zie verder in de filmpjes), maar relaxen is ook fijn ๐Ÿ˜Š.

Verder moest ik een nieuwe gsm aanschaffen. Na 4 jaar werd mijn Samsung A5 toch wel heel erg traag en soms bleef hij gewoon vasthangen. Door 1x te filmen, blokkeerde hij soms al. Dus hoog tijd voor een nieuwe en dat werd de Samsung A52s. Waw, wat een mogelijkheden met de 4 camera's en wat een resultaat. De volgende foto's zijn op nachtstand gemaakt, zonder extra verlichting. Zo heldere foto's kunnen mijn echte fotocamera's niet eens maken! Verder heeft hij ook een macro stand, dus ik ga me ongetwijfeld amuseren ๐Ÿ˜€!

Mijn aangeduide vrijwilliger poseert weer netjes ๐Ÿ˜๐Ÿ˜.

Net als ik denk dat ik onmogelijk nog meer van Sunny kan houden, ploft hij aan mijn voeten neer, na ontelbare zoomies te hebben gemaakt. En dan smelt ik helemaal ๐Ÿฅฐ.

Love you so much my beautiful Sunny boy ๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜๐Ÿงก๐Ÿ’—!



Hier komen de beloofde filmpjes van de zoomies en binkies. 
Het eerste filmpje is met de fotocamera gefilmd met extra licht van de ringlamp.
Het tweede filmpje is met de nieuwe gsm gemaakt, filmen doet hij dus ook al schitterend ๐Ÿ˜ƒ! 

Sunny maakt zoomies en binkies op zijn dekbed.



En ik moet het manneke dringend een basketring kopen, want hij is blijkbaar goed in die sport ๐Ÿ˜‚.



Dan kan ik nu eindelijk het nieuws verklappen waar ik het in รฉรฉn van de vorige blogs over had. De bibliotheek in Bilzen houdt een expositie "Proeven van Poรซzie" en die houdt in dat er poรซzie over de natuur gecombineerd wordt met talrijke natuurfoto's. En er werden zomaar 18 foto's van mij uitgekozen! Natuurlijk komen er ook andere fotografen aan bod, maar ik ben toch wel hรฉรฉl trots op deze prestatie, gezien ik nog niet zo lang bezig ben ๐Ÿ˜Š!

Op deze link kunnen jullie de expo zien, niet mijn foto's in detail want die zijn ooit wel hier voorbij gekomen ๐Ÿ˜‰.

Verder is de buizerd weer veel aanwezig heb ik kunnen oefenen op vliegfoto's. Niet makkelijk want ik wist niet dat hij zo laag zou vliegen (en soms vloog hij in donkere gedeeltes) : https://photos.app.goo.gl/wL69zvoo2KqFGB1V8

Omdat ik niet tevreden was over mijn close up filter (teveel acromatische abberatie), heb ik me een nieuwe macro voorzetlens aangeschaft, de Raynox 250. Het is een beetje puzzelen met de compositie omdat er wat vignettering aanwezig is maar ik ben heel tevreden

En als afsluiter nog enkele algemene natuurfoto's. De zonsondergangen zijn gemaakt met de nieuwe gsm: https://photos.app.goo.gl/vjCaJuky94Ld22MM6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten