vrijdag 3 maart 2023

Weerkundige lente

Maar er zou sneeuw op komst zijn... Zit ik echt niet op te wachten, mijn ziek lichaam wil warmte zodat de ontstekingen eindelijk zullen verdwijnen ๐Ÿ˜Ÿ.

Sunny is ook wat sipjes de laatste tijd. Nu ja, ik heb eind januari slecht nieuws gekregen (niet over mezelf) en ben sindsdien ook niet meer vrolijk. Misschien weerspiegelt hij dat wel. Hij is bovendien nog altijd in de rui (op zijn borst en kontje en ik mag hem daar niet borstelen!) en ik vond al meermaals keutelkettingen. Helaas voelde hij zich op 1 maart niet goed na zijn ontbijt en kruiden. 

Ik begon met buikmassage zoals gewoonlijk en meestal is dat voldoende. Nu helaas niet, na 2 uren had hij nog steeds krampjes. Het was wel wisselend en rustige periodes wisselden af met periodes van ongemakkelijk liggen en snelle ademhaling. 

Hoewel medicijnen geven bij hem ook hรฉรฉl stressvol is, heb ik het toch maar gedaan (na overleg met de DA). Daarna heeft het nog 3 uren geduurd voor hij weer begon te eten. Ik duwde voortduren dingen onder zijn neus: een kruidenballetjes, verse wilgenblaadjes, gras, een vers hooibaaltje enz. Naar de avond toe hoefde ik de medicijnen niet meer te herhalen. Ik geef wel nog maar 2 brokjes per dag. Voor de vorm, zeg maar. Meer durf ik niet meer aan.

Arme jongen, ik haat het om konijntjes met pijn te zien. Hopelijk kan ik het op deze manier weer onder controle houden.

Hij eet thans heel veel vezels en ik geef al prozyme.



Gelukkig vindt hij me wel nog lief ๐Ÿ’˜.


Om te voorkomen dat hij karton eet, kreeg hij een uitbreiding van zijn kasteeltje.
Want dat verdient een prinsje natuurlijk ๐Ÿคด๐Ÿป๐Ÿงก.




Omdat er een koude NO-wind staat, is de keuken afgesloten en dat vindt hij maar niks ๐Ÿ˜’.



Inmiddels ligt carnaval weer achter ons, maar dit zijn de outfits die Sunny geprobeerd heeft ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜.


En met deze foto's (vooral de eerste!) ben ik superblij ๐Ÿ’—! Ook een bewijs dat de aankoop van de nieuwe camera een goed idee was, want dit diepte-effect kon ik nooit bereiken met een bridge camera.

Hij poseert als een volleerd model, vind je niet ๐Ÿ˜?


Buikspiertjes bewonderen ๐Ÿ˜.


En eergisteren is natuurlijk de weerkundige lente begonnen, dat vraagt om wat creativiteit ๐Ÿ˜‰.
 

Het manneke heeft een verschrikkelijk zwaar leven ๐Ÿ˜๐Ÿ’—๐Ÿ’˜.

En dit is zijn schoonheidsgeheimpje ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜.

As usual sluit ik af met natuurfoto's: https://photos.app.goo.gl/7rJyVPZn1ACQqcUk8

En de nieuwe techniek ook eens gaan oefenen bij 'fietsen door het water' waar ik ook voor het eerst sijsjes heb gefotografeerd: https://photos.app.goo.gl/8MPJUJpqF9dB6G3H8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten