zondag 25 juli 2010

Fluffy's back en Snowy's surprise party

Vorige week kon ik al goed nieuws plaatsen en gelukkig kan ik er een vervolg aan breien! Want de hele week word ik al wakker door een mooi concert van tralieknagen. Voor vele mensen een bron van ergernis, voor mij een van de mooiste geluiden die er bestaan. Het betekent immers dat mijn kleine meid zich weer goed voelt. Ook aan andere dingen kan ik zien dat ze zich weer prima in haar vel voelt. Ze huppelt veel en vaak rond, rent, maakt bescheiden binkies en gekke sprongen in Snowy's kooi. Haar eetlust is ook helemaal terug en het gewichtsverlies lag dus aan het feit dat ze minder hooi at doordat ze niet meer in de kooien durfde springen. Met enige vreugde mag ik dus zeggen dat ze weer meer dan 2 kg weegt, 2014 g om precies te zijn. Een toename van 24 g.

Tot nu toe is het bloedplassen volledig achterwege gebleven en de territoriumplassen zijn ook bijna verdwenen. Ze jaagt ook niet meer achter Snowy en daarom geef ik nog maar 2x per dag de bachbloesems.  

En vanmorgen verraste ze mij compleet! Al enkele dagen zag ik dat ze net voor het opstapje naar de keuken stond te aarzelen, ze wilde wel maar durfde niet, vooral niet als ik keek. Maar vanmorgen waagde ze de sprong en heeft zeker een half uur fijn buiten gespeeld, samen met haar ventje. Ook Snowy was er blij mee want hij maakte binkies en bleef veel langer buiten. Wat ben ik toch trots op mijn lieve nijntjes! Als zij blij zijn, ben ik ook blij Very Happy.

Het zou natuurlijk kunnen dat het territoriumconflict hierdoor weer even opflakkert. Maar als ik nu bloed in haar plassen zou zien, weet ik dat het geen ziekte is. Evenwel, laten we hopen dat het probleem zich nooit meer voordoet.

 



Met Snowy's darmpjes gaat het ook beter sinds de warmte weg is. Of lag het toch aan de stress? Ik weet het niet zeker. Hij voelt zich alleszins ook héél goed en laat het dagelijks zien door binkies te maken in Fluffy's kooi (!), binkies in huis en door het huis rennen. Wellicht is hij daardoor weer een beetje gewicht kwijt maar niet zo heel veel, slechts 10g. Het valt me trouwens op dat hij minder of zelfs niet meer in huis plast nu Fluffy weer overduidelijk de dominante is. Dus toch geen onzindelijkheid ten gevolge van EC maar territoriumdrang. 


Omdat mijn snoezige Snowy nog een verjaardagsfeestje tegoed had, en omdat het nu toch weer beter gaat tussen hem en Fluffy, besloot ik het uitgestelde feestje eindelijk uit te voeren. Door zijn vreemde stoelgang van de laatste tijd durfde ik echter geen snoep of taartje geven o.i.d. Maar een feestelijke toets aan de groenteschotels geven, kon ik wel ! Jullie kunnen zelf zien hoe verbaasd Snowy was Laughing.








 


Natuurlijk smulde Fluffy heerlijk mee en tot mijn verbazing heeft geen van beide de parapluutjes opgegeten Wink

Om af te ronden nog een berichtje over Chica. Vorige week zag ik al dat ze enorm was aangekomen in gewicht. Maar ze is de laatste tijd ook weer erg broeds dus ik dacht dat ze met een ei zat, letterlijk Wink. Tot op heden echter nog niets en ze maakt ook geen aanstalten om eentje te leggen. Maar bij de weging schrok ik toch: 150 g! En dat voor een popje! Ze is altijd wel fors geweest en weegt gewoonlijk rond de 120 g (dan voel ik haar borstbeentje nog goed). Sinds de warmte is ze echter veel minder beweeglijk geworden, sowieso vliegt ze niet veel maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Dus vandaag ga ik aan de slag met haar, ze moet wat meer beweging krijgen, we zullen beginnen met 1 vlucht per dag. Ik hield de afgelopen weken rekening met de warmte en haar ouderdom (ze is/wordt 10 jaar) en daarom wilde ik haar niet al teveel dwingen. Maar nu moet ik ingrijpen. De knaagstaaf heb ik even weggehaald en de zonnebloempitten uit het voer gehaald (erg jammer dat ik geen voer zonder die pitten vind). Trosgierst krijgt ze wel nog dagelijks maar slechts een stukje van 5 cm. En dan maar hopen dat al deze maatregelen gaan helpen, niets zo ongezond als overgewicht natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten