zondag 29 augustus 2010

Het stuift en andere verhalen

Ik bevind me momenteel in een harige situatie, zowel Fluffy als Snowy zijn plots hevig beginnen te verharen. En die haren stuiven hier in het rond Smile, hoe vaak ik ook stofzuig. Natuurlijk krijgen ze Prozyme en worden ze dagelijks geplukt maar zo heftig en snel als nu hebben ze nog nooit verhaard. Dit is ook de eerste keer dat ze tegelijk in de rui zijn maar vooral de snelheid waarmee het proces zich voltrekt, heb ik nog nooit gezien. In een week tijd is Snowy's halve rug al "vernieuwd" en bij Fluffy een groot deel van de rug. De hoofdjes zijn er bijna doorheen en ook hun beentjes/voetjes laten al haren los. Wat me eveneens opvalt is dat hun oortjes vacht loslaten, soms zelfs met schilfertjes. Gelukkig doen ze niet zo heel moeilijk over plukken (zelfs niet de oortjes of  pootjes!). Ze laten toe dat ik een 5-tal minuten bezig ben maar dan zijn ze het beu en lopen ze weg. Waar Snowy elk jaar gewicht verloor in de zomer en tijdens ruiperiodes is hij nu net aangekomen! Ik klaag natuurlijk niet, hij kan alle reserves gebruiken. 



Wie nog bijkomt is Chica maar hier ben ik niet zo happy mee. Ik heb wel ondervonden dat er een patroon zit in haar gewichtstoename. Telkens als ze zich 1 of 2 dagen broeds gedraagt, mag ik er donder op zeggen dat ze enkele dagen later een paar gram zwaarder is. Voor het overige gedraagt ze zich normaal en het lijkt me dan ook idioot om met een gezonde vogel naar de dierenarts te gaan. We voelen zelfs haar borstbeentje nog duidelijk, hoe dat kan en waarom ze er niet dik uitziet, is mij een raadsel. Het lijkt werkelijk alsof ze in de menopauze zit, ik kan het niet anders verklaren. Vroeger gedroeg ze zich gedurende een week erg broeds en de week die daarop volgde, mocht ik mij steevast aan een eitje verwachten. Nu is ze al een hele tijd af en aan broeds maar eieren komen er niet meer. Ik hou het in de gaten, meer kan ik niet doen. Voor ik het vergeet: morgen is Chica jarig, dan is het precies 3 jaar geleden dat ik haar geadopteerd heb. Hopelijk mag mijn lief meisje nog een hele tijd gezond en wel bij ons blijven. 

Fluffy's traanoogje is gelukkig weer genezen na enkele weken Oculoheel druppels. Toch vraag ik me af of ze daadwerkelijk helpen of is het traanoog spontaan genezen? Hoe dan ook, ik ben blij dat ze er weer even van verlost is. 

Deze week kwam er eveneens een aangename verrassing mijn kant op. Ik word nogal verwend de laatste tijd! Op woensdag stak er namelijk een enveloppe in de bus van iemand die ik met allerlei vragen over haar konijnen heb geholpen. Uit dankbaarheid voor mijn steun en support de laatste tijd stuurde ze mij 2 cadeaubonnen van Karina's Dierenwebshop! Oh wat zal ik mijn hartendiefjes weer heerlijk kunnen vertroetelen! Binnenkort zal ik uitgebreid de tijd nemen om de hele website door te nemen en een wenslijst op te maken Smile. Ook deze lieve dame wenst anoniem te blijven maar ik weet dat ze een trouwe lezeres is van de weblog dus: "nogmaals van harte bedankt, je hebt me ongelooflijk blij gemaakt hiermee!" In de toekomst zullen jullie hier vast foto's tegenkomen van het resultaat van de cadeaubonnen.

Om af te sluiten: vrolijke filmpjes van mijn schatteboutjes. 

Lui maar ijverig wassen.


Hoe herken je een alert konijn? Aan de oren en de neus Very Happy.


Fluffy's hobby: smijten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten