zaterdag 19 maart 2011

Alle beestjes

Tja, ik post liever goed nieuws dan minder goed nieuws maar helaas blijft het bij Fluffy op en af gaan.
Van de week was ze zo vrolijk, ze maakte zelfs binkies! Daarna springt ze uit de kooi, glijdt uit, komt op haar zij terecht en ligt enkele seconden te spartelen voor ze weer overeind kon. Het ging allemaal vrij snel want toen ik tot bij haar gelopen was, stond ze alweer recht en huppelde er vandoor alsof er niets gebeurd is. Toch wil ik dit voorval voorkomen en daarom heb ik grote matten gekocht zodat in- en uitspringen gemakkelijker wordt. 

De dagen na de val was ze weer een stuk rustiger, huppelde alleen maar als het moest en spelen/vrolijkheid zat er weer niet meer in. En zo gaat het eigenlijk continu. Enkele vrolijke dagen worden afgewisseld met mindere dagen. Op de mindere dagen eet ze ook al haar groenten niet op, op goede dagen wel. Wat me ook opvalt is dat haar smaak veranderd is. Snoep waar ze een tijdje geleden dol op was, haalt ze nu haar neus voor op.
Ik weet nog altijd niet zeker of het EC is. Misschien zit er toch wel iets gekneld in haar rug. Het is duidelijk dat het gevoel in haar poot niet altijd aanwezig is. Haar leeftijd (9,5 jaar) zal een beetje in haar nadeel spelen. Wat het ook is, een ouder konijn zal sowieso trager herstellen van een ziekte dan een jonger konijn. Waar ik me wel zorgen om maak: wat als de medicijnen niet helpen? Ik wil haar gewoon een zorgeloze oude dag bezorgen. De dierenarts weet het ook nog altijd niet zeker. Vrijdag heb ik opnieuw gebeld om te vragen wat ik nu moet doen met de medicijnen en ze hebben met tweeën overlegd dat ik Metacam in deze dosering net zolang mag geven als de Panacur. Minstens 4 weken, misschien ook 8. Dus doen we zo nog even door.
Eigenlijk gaat huppelen en uit de kooi springen vrij goed, zoals je kunt zien. Uiteraard helpt de grote mat hierbij. Enkel bij het stilzitten, zie je dat er wat mis is. Het raadselachtige is, dat het kan varieren op een dag. Het ene moment zit ze relatief normaal en zal een leek niets bijzonders aan haar zien. Het andere moment zit ze weer net zo scheef als op de foto van enkele weken geleden.




Als ik echter denk aan Snowy's ziektegeschiedenis, weet ik dat ik geduld moet hebben, ik ben nog maar 19 dagen bezig met de behandeling. Toen Snowy's behandeling na 3 (!) maanden werd stopgezet, had hij weinig kracht in zijn achterpootjes. Bij het in- en uit de kooi springen, haperden zijn achterpootjes soms ook. Terwijl ik tijdens zijn ziekte niet eens gemerkt had, dat hij een slappe achterhand had. Ik heb nooit geweten of dit door de ziekte kwam of door gebrek aan beweging door de ziekte.
Mijn mannetje bewijst echter dat alles mogelijk is! Zijn behandeling van 2 weken heb ik vrijdag stopgezet omdat hij totaal geen symptomen vertoonde. Sterker nog, als ik weer even de moed verloor, kon hij me weer opbeuren. Hier moet ik jullie van laten meegenieten Laughing! Ook hij vindt o.a. de mat een leuk ding.

Hij is weer wat gewicht kwijt maar niet in die zin dat ik me zorgen moet maken. Ik had ook niet verwacht dat de 60g die hij plots was aangekomen, zou blijven zitten. Fluffy daarentegen is weer stevig aangekomen. Ze weegt zelfs opnieuw meer dan 2,100 en dat is heel lang geleden! Dat is dan weer wél een teken dat me aan EC laat denken.
Maar genoeg hierover, anders zou je nog denken dat het hier allemaal kommer en kwel is Wink 
Mika loopt ondertussen al enkele weken 's avonds los in huis als de anderen veilig in hun kooi zitten. En ze geniet er duidelijk van! De laatste week was ze gelukkig wat rustiger en is ze ook weer 4g bijgekomen. Maar ze blijft een druktemakertje hoor, tjonge het kleine ding loopt over van energie. Een filmpje van het loslopen houden jullie nog tegoed van mij. Omdat ze 's avonds losloopt, is er weinig licht en moet ik extra licht bijzetten voordat ik de camera aanzet.
Van Chica heb ik vanmorgen nog een filmpje kunnen maken. Ze heeft nieuw speelgoed gekregen: een wilgenbal gevuld met vruchten en trosgierst. Ik had verwacht dat ze bang zou zijn maar gek genoeg is ze er dol op en knaagt ze er naar hartenlust aan. Ik ben benieuwd of ze hier van de vruchten gaat eten want normaal gesproken eet ze geen fruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten