zondag 9 oktober 2011

Dierendag

Nog even een vervolg op de vorige blog. Toen schreef ik nog dat ik geen oplossing had voor Fluffy's kooi. Maar een tijdje nadat ik het bericht geplaatst had, kwam mijn vriend aanzetten met het idee om ook een rubber mat in haar kooi te leggen. Zo gezegd, zo gedaan. Het zijn kleine automatjes geworden omdat dit praktischer is (lichter in gewicht). Bovendien waren ze ook de helft goedkoper. Door de vele nopjes hoop ik dat Fluffy wel grip zal krijgen, mocht ze ooit nog eens op de verkeerde zijde in slaap vallen. De afgelopen week ben ik 's nachts verschillende keren opgestaan om te kijken of alles nog in orde was met haar. Gelukkig was dat zo, maar met deze matten voel ik me een stuk meer gerust. Ze bijt niet in rubber dus ik hoef ook niet bang te zijn dat ze aan de matten zal knagen. Ze zijn ook niet gemakkelijk bereikbaar, er zit nog een laag bodembedekking en hooi over. Graven kan ze toch niet meer dus enkel bij spartelen kan ze in rechtstreeks contact komen met de matten.

De mat met nopjes



De matten in het gedeelte van de kooi waar ze slaapt. Ze gaat niet meer in haar slaaphok.



Bodembedekking erover.



En tenslotte een laag hooi.



Maar nu over dierendag. Ze worden natuurlijk dagelijks verwend maar als extraatje wilde ik hen een snoepje geven dat ze nog niet kenden: een donut.



Uiteraard niet de hele donut want ik zit niet te wachten op plakpoep, verstopping en meer van die "leuke" dingen. Maar enkele stukjes gingen heel erg vlotjes naar binnen Very Happy. Fluffy's vachtje onder haar oog ziet er wat sjofel uit door het traanoogje.


Ook Mika kreeg een stukje van de donut Smile.
Eerst voorzichtig proeven.



Het eerste stukje wordt in het mondje gepropt.


En het laatste stukje verorbert ze zelf wel Cool. Is ze niet wondermooi ?


Vannacht is ze erg actief geweest en besloot ze dat ze niet meer in haar huisje wilde slapen.



Bovenaanzicht.



Ik heb haar vanmorgen even uit de kooi genomen (ze wilde eruit), het wiel weer rechtop gezet en daarna ging mevrouwtje wél in haar huisje slapen. Zonder papiertjes... Rolling Eyes.

Chica heeft met dierendag een extra stukje trosgierst gekregen maar wilde niet op de foto Wink.

Volgende week geen blog want dan is er de eerste konijnen infodag. Ik kijk er naar uit maar ben ook een beetje zenuwachtig Wink.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten