zondag 27 november 2011

Vervolg van vorige week

In de nacht net na mijn vorig bericht, was Fluffy weer op haar verkeerde zijde gaan liggen. Gelukkig sta ik nog steeds minstens 3x per nacht op, dus om 2u. 's nachts heb ik haar al kunnen rechtzetten. Ze lag weer in een diepe kuil op de rubber matten en had alle bodembedekking en hooi weg gesparteld. Bovendien had ze - wellicht van de angst - een plas gedaan waardoor haar hele linkerbil/flank nat was. Dus ook dat diezelfde nacht nog zo goed mogelijk afgedroogd, het wassen heb ik pas de volgende dag gedaan.
Hoewel het heel vermoeiend is om 's nachts meermaals op te staan (en het begint helaas door te wegen), ben ik toch blij dat ik het doe. Vaak sta ik voor niets op maar die enkele keer dat ze mij nodig heeft... dan kan ik er voor haar zijn.

Het viel me overigens op dat ze tijdens de andere nachten altijd blijft zitten, ze gaat nauwelijks nog liggen (waarschijnlijk uit angst om niet meer overeind te komen). Dat moet enorm vermoeiend zijn en daarom neem ik haar zo een 2 à 3x per dag tussen mijn voeten. Daar valt ze als een blok in slaap (soms zelfs met gesnurk Laughing). En wat me daarna opviel, bevestigt mijn vermoeden dat mijn lieve meid al een tijdje doodmoe is. Want door het vele slapen, huppelt ze nu vaker rond en gedraagt ze zich over het algemeen kwieker. En dat terwijl ik de metacam dosering toch aan het afbouwen ben!

Ik voer nog steeds Junior selective bij en iedere dag geef ik wat meer brokjes. Dan wacht ik af of ze haar blindedarmkeutels nog opeet. En indien dat het geval is, krijgt ze de volgende dag nog meer. Nu zit ze 's morgens aan anderhalve bodem van haar kom en 's avonds nog eens een halve bodem. Dat is 2x zoveel als ze tot voor kort kreeg.
Wellicht heb ik haar vorige keer gewogen met een volle blaas want 50g aankomen in 1 week tijd is wel heel veel. Ze is gestaag van 1742g naar 1756g gegaan en gisteren woog ze 1775g. Ik besef dat ze nooit meer op haar 'oude' gewicht zal komen, maar als ik het afvallen kan tegenhouden, ben ik al heel blij.
Meer voer samen met meer rust, leidt - voorlopig althans - tot een energieker konijn Cool.

Ik vind het zo jammer dat ik dit niet eerder geprobeerd heb, maar ja, een mens weet nu eenmaal niet alles van tevoren. Ik begrijp nog steeds niet hoe eiwitrijker voer net niet leidt tot meer blindedarmkeutels maar ben er wel blij om.

Van Snowy begrijp ik ook niet veel. Hij kan plots enkele dagen ruien, wat resulteert in niezen, smakken en slechtere eetlust. En zo plots als het komt, is het ook weer voorbij en dan is hij weer het vrolijk sprintend en binkiënd ventje.

Hij krijgt gelukkig wel weer aandacht van Fluffy:


Een maand geleden was Fluffy jarig maar ik durfde toen niets extra geven omdat ze veel last had van plakpoep. Gezien ik dit zo wil houden, heb ik een late en bescheiden verrassing gegeven.





Ingewikkeld worden als baby vindt ze ook nog altijd leuk en het ontspant haar. Hoewel ze hier op haar 'verkeerde' zijde ligt, heb ik haar kunnen kalmeren en raakte ze niet in paniek. Pas na een kwartier liggen, wilde ze overeind komen.


Gisteren ging ze dan eindelijk weer zelfstandig ontspannen liggen (op de juiste zijde!). Hier zie je overigens hoe ingevallen haar kontje geworden is.



Nu ze weer meer rondhuppelt, gaat ze ook weer zelf naar de hondenmand-wc.


En Snowy trekt zich nog vaak terug in "zijn" grashuisje. Hij is natuurlijk ook niet meer van de jongsten (wordt 8 in het voorjaar). Hij geniet ervan om languit ontspannen te kunnen liggen. Soms steekt Fluffy haar hoofdje naar binnen maar ze gaat voorlopig nog niet bij hem liggen.


Van Mika even geen foto's. Ik probeer het wel maar omdat ze zo adhd en watervlug is, heb ik veel kontjes en halve hamsters op foto staan Wink. Ik blijf pogingen ondernemen om haar 1 seconde stil te laten zitten voor een foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten