zondag 13 oktober 2013

Zomaar een bericht

Eigenlijk niet veel speciaal te melden. Op dierendag heb ik niets bijzonders gedaan, ze worden hier per slot van rekening iedere dag verwend Wink. Helaas had Snowy net op dierendag een dipje waarbij hij weer niet meer goed at wegens haartjes in zijn mondje. Het ging gelukkig vlug voorbij, maar sinds gisteren is het weer van datte Sad. Niezen, smakken... Hij verhaart nochtans niet zo heel hard. Het enige positieve is dat hij geen gewicht meer verliest. Heb hem van de week zelfs nog horen sprinten, maar net toen ik wilde filmen, stopte hij.

Ik weet niet wat ik van zijn zicht moet denken. Soms leg ik bewust 'hindernissen' neer die hij vakkundig ontwijkt, zelfs als hij met grote snelheid huppelt. En toch loopt hij soms tegen een muur, of de bank of... Sowieso ziet hij minder goed als het schemert of als 's avonds de lichten aan zijn. Bij daglicht botst hij eigenlijk nergens tegenaan.
Ik weet ook niet wat ik van deze foto moet denken. Is het cataract of gewoon lichtinval? Zelfs bij perfect gezonde konijnen denk ik soms een grijs oogje te zien.


Nu het kouder is, zitten we wel weer gezellig samen onder een dekentje Very Happy.


Sproetje... Wat is het moeilijk om haar niet verveeld te laten voelen Surprised! Ik besloot nog 1 ding te proberen en dat was: het grote wiel (29 cm) in haar kooi te zetten. Een schot in de roos... voor ongeveer een week Confused. Toen was ze dat ook weer beu en begon ze opnieuw te tralieknagen. Ik vind het erg dat ze zich gefrustreerd voelt. Helaas kijkt ze niet om naar andere speeltjes en ik heb er nochtans een heleboel! Net voordat ze opnieuw begon te tralieknagen, heb ik een groot houten wiel van Karlie Wonderland besteld bij Zooplus. Wellicht zal dit haar ook maar ongeveer een weekje kunnen boeien, zucht...

Gelukkig vindt ze loslopen wel nog altijd leuk en dan komt ze regelmatig nieuwe dingen tegen om te verkennen. Zoals een tochtrol in de vorm van een grote wortel met 2 konijntjes erop Laughing. De konijntjes zijn wat zwaar, daarom valt de rol altijd om.



En als de hamstertjes tegelijk wakker zijn, moeten ze natuurlijk goeiedag gaan zeggen tegen elkaar Laughing.


Dotje wordt met de dag schattiger, ik kan maar niet genoeg van dit kleine ding krijgen Very Happy.
Eindelijk heb ik kunnen filmen hoe ze een zandbadje neemt. Is het niet ongelooflijk grappig en schattig? 


Chica is gelukkig nog altijd ei-vrij, hoewel haar gedrag en gewicht (137 g Shocked!) iets anders vertellen. Het zal vals alarm zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten