zondag 3 november 2013

Chica beter en Snowy dikker

Dank aan iedereen voor het duimen en de brandende kaarsjes!

Chica lijkt eindelijk weer de oude te worden. Ze klimt en poetst zich weer, maakt weer geluidjes, slaapt op 1 pootje, eet opnieuw zelfstandig... Voorlopig lijkt ze wel behoefte te hebben aan energierijk voer: ze haalt de zonnebloempitten er als eerste uit, terwijl ze die anders negeerde. Ik ga er vanuit dat ze zelf weet wat nu goed is voor haar lichaampje. Voorlopig laat ik ook de ongezonde knaagstaaf nog hangen. Snowy is er alleszins blij mee. Alles wat Chica morst, ruimt mijn kruimeldiefje vakkundig op Laughing.
Ik ben zooooooooooo blij dat ik mijn valkje terug heb Very Happy! En laten we hopen dat eieren nu echt voorgoed verleden tijd zijn!





Maar ik ben afgelopen donderdag terug naar de dierenarts moeten gaan hoor, toen at ze nog altijd niet zelf. Hij heeft haar nog 10 ml dwangvoer met de kropnaald gegeven. Heeft dat de doorslag gegeven? Of was het toch de narcose nog die haar lichaampje moest verlaten? Hoe dan ook, ik ben blij dat ze er nog is. En blij dat ik er nog ben, want... 

Op de terugweg van de dierenarts hebben we een ongeluk gehad Sad. We stonden aan te schuiven in de file, ik was op 1 minuut van mijn huis, stond klaar om de rotonde op te rijden en plots een harde klap! Alles vloog door de auto, Chica aan het krijsen, mijn tanden op elkaar geklapperd... Al goed dat Chica's transportkooitje vast geriemd was Shocked! Ik keek achter mij, maar de vrouw achter mij, keek ook achter zich. Iemand is blijkbaar onoplettend geweest in de file en heeft een domino effect veroorzaakt.
Ik kon uiteraard niet stil blijven staan op de rotonde en ben aan de kant gaan staan zodra het kon. 2 schrammetjes op de bumper en een deukje van 10 cm in de koffer. Niets om over te zeuren bij een autootje van 14 jaar, dus ben ik maar naar huis gereden. Ook al omdat Chica maar bleef krijsen Sad. Ik heb enkele dagen spierpijn gehad, maar we zijn er zonder kleerscheuren uitgekomen en dat is het voornaamste!

Met Snowy lijkt het ook de goede kant op te gaan. Hij verliest in de zomer altijd wel wat gewicht, maar zo weinig als dit jaar heeft hij nog nooit gewogen. Zijn laagste gewicht was 785g Sad. Daarom ben ik superblij dat ik weer een 'hangbuiknijntje' mag aaien Laughing.

Zijn gewicht in juli:


Zijn gewicht nu Very Happy:


Om af te sluiten, heb ik nog iets moois gevonden op facebook. Ik heb het gepersonaliseerd en bij Fluffy's urntje gezet Smile.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten