zondag 28 september 2014

Zorgen om de oudjes

Een update over Chica. Ze is nog steeds niet de oude Sad. Meteen na de eerste dosis antibiotica voelde ze zich al beter. Dat kan gewoon niet, zo snel werkt AB niet. Daarom bleef ik het akelige gevoel houden dat ze iets anders onder de leden had, dat men niet heeft opgemerkt op foto's of in de stoelgang. Hoewel ze vrij actief is, babbelt en zich meteen op eten stort; gedraagt ze zich toch niet normaal. Ze slaapt afwisselend op 1 en 2 poten (1 is goed, 2 niet). Ze is weer flink bijgekomen, té veel, ze weegt weer 132g. Af en toe nog de geknikte staart, op de bodem scharrelen en sinds gisteren deze ontlasting. 


Dit wijst erop dat er een ei onderweg is. Ik zie echter niets zitten in haar buikje. Dus ik wacht gespannen af en hoop dat ze niet weer een prolaps zal krijgen Sad.
Ik moet de antibioticakuur afmaken (morgen de laatste keer) en dan pas kan ik een implantaat laten zetten. Als het überhaupt al mag en kan. Ik wacht nog op adviezen van UGent en vogelarts Van der Horst. Het medicijn geven vind ik nu ook eng, ben zo bang dat ik het eitje (als er al eentje zit) kapot maak door haar te fixeren.

Nochtans, als je haar 's morgens ziet, geloof je niet dat er iets aan de hand is.


En ook deze blik in haar ogen is bemoedigend.


Dit waren de foto's die bij de DA genomen zijn, daarop zie je duidelijk de gezwollen lever en kleine luchtzakken.



Ook om Snowy maak ik me zorgen want net toen ik bovenstaand aan het typen was, ligt hij plots te spartelen in zijn kooi. Geen idee wat eraan vooraf gegaan is. Maar ik zag Fluffy weer voor mij die ook niet meer overeind raakte Sad. Heel sporadisch heeft hij last van zijn achterpootjes, hij is ook wat spiermassa verloren. Hij huppelt nauwelijks nog en zijn dagritme is veranderd. Vroeger was hij voormiddag en na 18u actief. Nu rust hij de hele voormiddag in zijn kooi en af en toe eet hij eens wat. Namiddag eet hij beduidend meer en speelt hij met zijn knabbelrol en -huisje. 's Avonds komt hij dan weer uren lekker bij mij onder de deken liggen. Ik ben zo bang dat het spartelen of struikelen zal gebeuren als ik niet thuis ben Sad. Hij loopt nog steeds los in huis, ook als ik weg ben, maar ik vraag me af of dit nog wel veilig is... Confused.

Hij trekt het zich gelukkig allemaal niet aan (in tegenstelling tot zijn baasje) en geniet van de kleine dingen in het leven zoals een avondzonnetje Smile.


Zijn knabbelrolletje heeft hij helemaal tot achter mijn bureaustoel gesleept Laughing.


Sinds kort heb ik ein-de-lijk weer een webshop gevonden die bio hooi verkoopt, zijn favoriet. En smullen dat ie doet Razz.


's Morgens is dit ons knuffelplekje. Soms steekt hij dan zijn hoofdje onder de zetel zodat ik mijn handen vrij heb voor de rest van zijn lichaampje Laughing.


En 's avonds ligt hij altijd naast zijn slof en moet ik hem daar knuffelen. Hij legt vaak zijn linkervoetje in mijn hand, nu legde hij het op het varkentje Very Happy.


Mijn konijnen-obsessie is nog uitgebreid met dit schattig bloempotje Wink.


En zelfs de schaduw in huis is dol op konijnen Cool.


Bij het opruimen kwam ik dit oud hamsterhuisje nog tegen. Te klein voor syrtjes maar perfect voor Dotje Very Happy.




Van Sproetje heb ik even geen foto's gemaakt. Maar dat maak ik volgende week goed als iedereen zijn cadeautje voor dierendag krijgt. Ik hoop dat ik dan beter nieuws over Chica en Snowy kan brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten