zondag 22 februari 2015

Indy gas

Pff, als het zo blijft verder gaan, zullen jullie nog lang moeten wachten op mail antwoord, het spijt me hoor.
Mijn rug en bekken zitten vast dus ik kan niet lang dezelfde houding aannemen en voor het huishouden en de dieren zorgen, gaat moeizaam.

En dan krijgt Indy afgelopen vrijdagavond een zeer zware gasaanval die - naar mijn gevoel - erg lang duurde. Mijn ervaring met gasaanvallen is dat ze binnen het uur wel voorbij zijn. Bij Indy heeft het wel 4 uren geduurd. Ik vond het verschrikkelijk om haar zoveel pijn en krampen te zien hebben. Nochtans was ik meteen gestart met de juiste medicijnen (pijnstilling, darmstimulerende middelen, antigasmiddel) en buikmassage, maar het hielp niet. Ik begon te wanhopen en toen het tijd was voor haar volgende dosering Infacol, stoof ze plots haar grashuis in en begon ze ervan te eten. Ik legde overal vers hooi neer en gaf ook haar favoriet hooi (brandnetel/goudsbloem). Ze bleef maar knabbelen Smile. Ik probeerde of ze een koekje wilde, ze griste het snel uit mijn handen. Om 1u30 ging ik dan eindelijk slapen. Om 4u. ben ik nog eens opgestaan om haar te controleren en ze kwam meteen naar me toe gelopen. Als beloning kreeg ze een rozijntje en ze bedelde zelfs voor brokjes. Die heb ik echter niet gegeven omdat ik bang was dat het te zwaar op haar maagje zou liggen. 's Morgens at ze haar brokjes ook niet allemaal vlot op.

Ik denk dat ik de oorzaken van haar gasaanval ken. Ze is heel stressgevoelig en was bang toen mijn broers mijn wasmachine kwamen halen (motor verbrand Sad). Ze moeten daarvoor door de keuken en ik moest Indy's loopmatten en wat speelgoed wegnemen zodat ze goed door zouden kunnen. Ook als ze opgesloten wordt in de kooi, krijgt ze vaak krampen.
Maar - en dat zal de doorslag gegeven hebben - ze eet alsof ze 3 weken geen eten heeft gehad. Ze werkt haar groenteschotel in minder dan 10 minuten naar binnen. Wellicht hapt ze daardoor ook teveel lucht. Fluffy en Snowy hadden dit vroeger bij hun brokjes, daarom gaf ik ze in etappes. Dit doe ik nu dus ook bij Indy's groenten, ik splits ze in 2 delen. Tussendoor gaat ze hooi eten en gisteren liet ze zelfs wat andijvie staan.
Hopelijk kan ik het zo voorkomen dat ze in de toekomst nog zo een aanval krijgt. Ik was zo bang Sad.

Nu dinsdag komen ze echter een nieuwe wasmachine leveren en ze moeten ook weer door haar territorium. Ze vlucht dan altijd in haar grashuis of tunnels. Laten we hopen dat ze zich er niet teveel van aantrekt.

Ze geniet van allerlei nieuwe dingen, zoals kattengras, dat viel meteen in de smaak Smile.


Als ze maar kan knagen... Ze eet gelukkig geen karton of papier op, het gaat puur om het kapot knagen.


Spelen vindt ze heerlijk, maar ze raakt afgeleid als ik te dichtbij kom met de camera Smile.


En ze kan zoooo lief liggen Very Happy. Ik mag haar buikje al aanraken, ooit hoop ik dat ze toelaat dat ik er kusjes op geef Razz. Bij Fluffy mocht ik dat, bij Snowy is me dat nooit gelukt. En zoals je ziet: ook haar dekentjes knaagt ze stuk Rolling Eyes.


Hoewel ik zelf ab-so-luut geen liefhebber ben van carnaval, vind ik het wel leuk om konijntjes met hoedjes te fotograferen. Ik sta telkens weer verbaasd hoe goed ze eigenlijk meewerken Cool.



Snowy mag natuurlijk niet achterblijven Wink. Staat hij niet beeldig met die kleuren Very Happy?



Bij hem blijft het op en neer gaan. Hij heeft weer enkele dagen slechter brokjes gegeten, maar nu eet hij weer de oren van mijn hoofd Very Happy

Ik leg op verschillende plaatsen hooi neer, zo raakt hij gestimuleerd om te eten en rond te lopen.


Hij geniet van het prille zonnetje Cool.


Hamsters kunnen toch zo grappig zijn Smile.

Hier lijkt Sproet wel te mediteren.


En hier moet ze bekomen van wat blijkbaar een zeer zware nacht is geweest Laughing.


Met Chica gaat het - voorlopig althans - weer goed. De 2de dag nadat de hechting eruit genomen was, begon ze alwéér te masturberen. Ik corrigeerde meteen met mijn stem (misschien iets té fel Confused, maar ik schrok gewoon) en ze stopte onmiddellijk. Ik zette de stok hoger zodat ze die houding niet meer kon aannemen maar er wel nog kon opzitten. Eigenlijk had ik verwacht dat ze andere voorwerpen zou vinden die haar konden bevredigen, maar tot nu toe blijft het rustig. Af en toe roept ze wel eens luid, vooral als ik met de groenteschotels bezig ben. Ze weet dat ze dan ook een fris blaadje groen krijgt Wink.
Ze heeft een badje genomen om haar kontje schoon te maken en beter haar veertjes te kunnen poetsen. 

Deze houding doe ik haar niet na Laughing.


En mogen er nu alsjeblieft enkele rustige weken aankomen? Half maart zal het al druk genoeg worden door mijn operatie... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten