dinsdag 31 januari 2023

Op de valreep van januari

De oefeningen met de nieuwe camera gaan natuurlijk door, zeker nu mijn kitlens binnen is ๐Ÿ˜Š.

Jammer genoeg wel opnieuw last van oogspierontsteking, dit keer in het rechteroog. Binnenkort maar weer naar Leuven...

Hilarisch mammie, een pruikje van mijn eigen vacht ๐Ÿ˜’๐Ÿ˜‚.


Lief luilakje ๐Ÿ˜.


De aangeduide vrijwilliger poseert netjes ๐Ÿ˜Š.




Zooooo blij dat de zon nog eens tevoorschijn kwam ๐ŸŒž.





Je zou verwachten dat hij happier zou kijken ๐Ÿ˜„.


En toen werd het koud en kreeg ik de snugglesafe van mammie ๐Ÿ’—.


En toen werd het hรฉรฉl koud en ging het sneeuwen en maakte ik een sneeuwman met een lekker neusje ๐Ÿ˜‹.




Waarom vindt mammie geeuw-foto's zo geweldig ๐Ÿ˜๐Ÿ˜?


Hier lijk ik wel te glimlachen ๐Ÿ˜Š.


Mammie heeft een nieuw beeldje gekocht, dit wilde ze al lang hebben ๐Ÿ˜Š.


Met zoveel sneeuw ging ik zelfs sleetje rijden ๐Ÿ˜‰.


Dankzij de magie van photoshop ๐Ÿ˜.



Als het heel koud is, gaat de keuken dicht en dat maakt me nieuwsgierig natuurlijk ๐Ÿ˜Ž.






Oefenen met focus bij een bewegend onderwerp ๐Ÿ˜‰.



Nog steeds zijn favoriete speelplaats: de berging onder het bed ๐Ÿ˜Š.


Dat snoetje ๐Ÿ˜๐Ÿ’—๐Ÿ’˜



Nรจt niet snel genoeg ๐Ÿ˜„.



Yoga ๐Ÿ˜.


Als het koud is, zit hij graag op de bank. Op de grond tocht het te hard.






En weg is ie weer (en mijn focus ook ๐Ÿ˜‰).


Ik ben trouwens zijn nageltjes gaan laten knippen, maar dat ging niet van een leien dakje deze keer. Het begon hier thuis al toen hij plots niet in het reismandje wilde. Ik geef hem dagelijks zijn kruiden erin en het is nooit een probleem. Wellicht voelde hij mijn spanning. Toen de DA zijn tandjes controleerde, panikeerde hij, begon te spartelen en te gillen en ik kon hem niet meer houden ๐Ÿ˜ž. Gelukkig is de DA sterker en groter dan ik en hij heeft Sunny kunnen redden voor hij van de tafel viel.

Na dit voorval heeft het wel een half uur geduurd voor hij weer wat kalmeerde en dat lukte alleen met heel veel knuffels en troost. En het heeft een week geduurd voor hij weer in het reismandje durfde.
Hopelijk gaat het de volgende keer beter want dit wil ik niet nog eens meemaken...

Het goede nieuws is wel dat zijn 2 afgescheurde nageltjes weer aan het groeien zijn, oef!

Hij vermaakt zich prima binnen ๐Ÿ˜ƒ.

En helpt zelfs met het bed op te maken ๐Ÿ˜๐Ÿ˜„.

Zoals gewoonlijk sluit ik af met natuurfoto's. 

Ik droom er al jaaaaren van om bolvormige springstaartjes fotograferen, maar had er het juiste materiaal niet voor. Tot nu ๐Ÿ˜‰. Dus aan de slag gegaan met de macrolens. Alleen liep mijn planning een beetje mis toen het springstaartje niet in mijn setup bleef zitten, maar er vandoor ging op tafel ๐Ÿ˜„. Extra uitdaging!

Het bolvormig springstaartje is ergens tussen de 0,5 en 1,5mm, echt ieniemini dus en ik had een vergrootglas nodig om hem te vinden. De foto's zijn nog niet zoals ik ze wil, maar ik vind het al een geslaagde eerste poging ๐Ÿ˜Š.

Waar hij op zit, is een tralie van een kooi, zรณ klein is ie dus ๐Ÿ˜.




Dit jaar viel er een pak sneeuw en dat bood natuurlijk ook kansen om te experimenteren.

Sneeuwfoto's: https://photos.app.goo.gl/zgaPwUka32n5555H8

En vliegende vogels fotograferen blijft een uitdaging, zelfs met eye detection.

Natuurfoto's: https://photos.app.goo.gl/vHgG3pTe1jLWe17z9


Geen opmerkingen:

Een reactie posten