zondag 17 oktober 2010

Voer testen en bijna jarig

Mijn dierenarts heeft nu nieuwe voeding voor konijnen te koop: Trovet Rabbit.



Het bevat 21,4% vezels en mijn dierenarts is vol lof erover, natuurlijk wil ik het dan ook uitproberen. Ze lusten het hier wel, het zijn kleine brokjes waardoor Snowy er ook geen moeite mee heeft. Qua prijs kun je het vergelijken met Supreme Science Selective.

Maar omdat ik erg nieuwsgierig was of deze voeding ook zo zou opzwellen in water als andere geëxtrudeerde brokken, besloot ik een experiment te doen. Ik geef hier een mengeling van Science Selective en Cuni Re-balance, nu dus ook met wat Trovet brokjes.
Snowy krijgt de gewone Science selective, Fluffy de senior brok.

De brokjes in gewone toestand.



 Om te beginnen de gewone Science selective, dit ziet er zo uit na 5 minuten in het water:



Ik kon het ook zonder problemen tot moes knijpen tussen mijn vingers.
De senior brok van Science Selective had net hetzelfde effect:



De Cuni Re-balance reageerde al net zoals de vorige brokken:



Tot slot de Trovet brok en jawel, deze heeft me verrast. Na 5 minuten in het water gelegen te hebben is hij niet gezwollen. En tot moes knijpen is gewoon uitgesloten, enkel de buitenkant is een klein beetje zacht geworden maar voor het overige blijft de brok gewoon hard. Hiermee wil ik geen reclame maken of wat dan ook, maar voor konijnen die gevoelig zijn voor gas, is dit wel een goede brok. Hij doet ook iets meer voor de tandslijtage dan de andere brokjes.



Om af te sluiten een grappig bericht. Fluffy is morgen jarig en vrijdag lag er al een mooi kaartje voor haar in de bus van Samyra en Roy (en Snicker, Lano, Nany en Hazel). Natuurlijk was Fluffy nieuwsgierig en wilde ze het graag lezen.



Tot hiertoe ging het goed, daarna kwam ook Snowy een kijkje nemen en... nam Fluffy een hap uit de kaart !!! Ze vond de kaart dus niet alleen mooi maar ook erg smakelijk Wink. Niets maar dan ook niets blijft onaangeroerd bij Fluffy... Rolling Eyes.



1 seconde later zag de kaart er zo uit... Sorry Samyra Embarassed. Maar heel erg bedankt voor je kaartje, vinden wij heel lief Very Happy




Oh ja, de haver en andere lekkernijen hebben de nijnen blijkbaar wat geholpen. Fluffy is 33g aangekomen, Snowy 15g en Chica... is afgevallen en zit eindelijk weer op haar oud gewicht van 120g! Sinds mijn vorig bericht heeft ze nog 1 eitje gelegd (geen windeieren gezien) en ze zit nu te broeden op een totaal van 5 eieren. Ik mag er dus vanuit gaan dat de gewichtstoename aan hormonen te wijten was, oef !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten