zondag 31 oktober 2010

Happy Halloween

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel nieuws te melden. Behalve dat de vlek rondom Chica's stuitklier verdwenen is. Van de week merkte ik dat ze minder belangstelling toonde voor haar eitjes en weer baltsgedrag vertoonde. Toch bleef ze 's nachts broeden op de eieren. Omdat ze op sommige eitjes al 5 weken aan het broeden was, heb ik ze toch maar weggenomen. Ik had immers het gevoel dat er nieuwe eitjes onderweg waren. Dat zie ik aan haar ontlasting, die wordt waterig. 

Donderdag de kooi een flinke schoonmaakbeurt gegeven want ook dat was 5 weken geleden. Gisteren woog ik haar en ze was 19g aangekomen. Ik zag het eitje ook al klaarzitten in de buik. Nog geen uur later was het er al. Dus nu begint weer een broedperiode van 3 weken voor Chica. Zodra ze van het nest komt, ga ik ieder ei wel zorgvuldig controleren om te kijken of ze allemaal een volledige schaal hebben. Ik ben benieuwd hoeveel er nu gaan komen.

De nijnen zijn nog steeds regelmatig in een vrolijke bui, ook Fluffy maakte binkies in Snowy's kooi. Snowy zelf rent veel en vaak door het huis, af en toe wil hij zelfs nog naar buiten. Wat me wel zorgen baart is dat hij de 2 laatste dagen weer snel schrikt van alledaagse dingen. Met zijn gewicht is niets mis maar ik hou hem weer wat scherper in de gaten hierdoor.
Door het koudere weer kruipen ze hier wel vaker dichter bij elkaar.



En Fluffy rolde eergisteren weg in de kleine tunnel wat een grappig zicht opleverde Cool.



Om af te sluiten wil ik jullie een Happy Halloween wensen. Samen met Kerstmis vind ik Halloween het leukste feest qua decoratie. Mijn huis is dus ook in Halloweensfeer Twisted Evil. En ja, ik hou ook van enge films dus dat wordt een gezellig avondje griezelen met de dieren Wink.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten