zondag 19 december 2010

Kerststemming is er al

De Kerstboom is versierd, buiten een idyllisch landschap met sneeuw... Kerstmis komt stilletjes aan dichterbij en ook de nijnen zijn blij met het warme gevoel dat daarbij hoort. Vooral het gevoel van een warm, knuffelig kerstrendier :). Ze zijn er dol op en vooral Fluffy lebbert het beestje helemaal af :).



Nog even een update over Chica: Vorige week schreef ik dat ze met moeite het 1ste eitje van het volgend nestje had gelegd. Ze ging er echter niet op broeden. 2 dagen later werd ze weer zo suf, eigenlijk zou toen het 2de eitje moeten komen maar dat gebeurde niet. Dat lag er pas een dag later, in een andere hoek en het was beduidend kleiner. De schaal was wel beter van kwaliteit. Intussen had ze haar eerste eitje zelf half verorberd, alweer!



Haar lichaam vraagt duidelijk andere kalk dan ik haar kan geven. Ook het 2de eitje wordt niet bebroed en sindsdien heeft ze geen eieren meer gelegd. Het baltse gedrag is ook voorbij dus ik ga er vanuit dat haar eierstokken voorlopig even rusten. Eigenlijk hoop ik dat het nu voorgoed voorbij zal zijn, dat zal de toekomst uitwijzen. Ze is alleszins weer haar oude zelf: actief, ondernemend en soms ondeugend. Daarnaast kan ze ook heerlijk stil zitten slapen. Wat ik dan vooral mooi vind, zijn de "bakkebaardjes" naast haar snaveltje :).



Tenslotte nog leuk nieuws: iemand wie ik geholpen heb met het koppelen en gedrag van konijntjes, heeft me van de week een heel mooi kerstcadeau gestuurd. Die knabbelrol waar de nijnen zo dol op zijn zat er in en dat kwam goed uit want sinds gisteren is hun vorige helemaal op. Verder zat er nog Science Selective voer in, lekkere kruiden en trosgierst voor Chica. Kortom: mijn boefjes worden ook verwend door anderen en daar ben ik superblij mee! Ik weet dat ze een trouwe lezeres is van deze weblog dus ze zal dit bericht vast wel zien: nogmaals hartelijk bedankt voor dit prachtige cadeau!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten