zondag 26 december 2010

Knagers Kerst

Uiteraard zijn de nijntjes weer lekker verwend geweest. Ze hebben geen benul van feestdagen maar vinden het wel leuk om extraatjes te krijgen. Chica heeft ook gesmuld van trosgierst maar wilde niet op de foto. Mijn fotomodelletjes natuurlijk wel :).

Wat is er leuker dan je eigen eetbare Kerstboom?



De vulbare knabbelboom is niet zo een succes, ook niet met lekkers erin. Misschien tonen ze na enige tijd wel interesse, dat gebeurt soms.



Gelukkig vinden ze hun ander speelgoed wel interessant: een touwballetje. Ik durf het niet te lang geven want er wordt gretig gegeten van de koord. En het is uiteraard niet de bedoeling dat ze hiermee hun buikje gaan vullen.





Geen foto van Chica dus, ze wilde niet meewerken. Momenteel is ze flink in de rui en dat is een vreemd tijdstip. In de herfst is ze niet in de rui gegaan maar is ze meteen eitjes gaan leggen. Dus ook dat proces is verstoord. Of komt het misschien door de donkere dagen nu? Toch vertoont ze af en toe nog balts gedrag hoewel de eierstokken inactief zouden moeten worden tijdens de rui. Ik heb de indruk dat het allemaal wat veel wordt voor haar lichaampje maar ik kan niet meer doen dan vitaminen bijgeven. Voor het overige krijgt ze al alles wat ze nodig heeft. Ik hoop dat haar lichaam snel weer in balans komt.

Voor ik het vergeet, wil ik iedereen bedanken die ons een Kerstkaartje stuurde. Ik heb nog nooit zoveel kaartjes met konijnen erop gehad. Very Happy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten