zaterdag 2 april 2011

Evaluatie voor mezelf

Omdat ik het bij momenten niet meer weet wat Fluffy betreft, besloot ik de vooruitgang eens op een rijtje te zetten. Zo hoopte ik een beter en vooral objectief overzicht te krijgen. En eigenlijk zie ik wel degelijk beterschap! Okee, ze zet haar poot in rust vaak nog vreemd neer. Van de week had ze zelfs een heel slechte dag waarin ze erg veel moeite had met huppelen en haar achterhand omhoog te krijgen. Aan deze dip ging een heel actieve dag vooraf en de dip duurde slechts een dag. 
Haar smaak/eetlust is om de één of andere reden veranderd. Ze heeft geen zin meer in senior of cuni rebalance brokjes. Maar de gewone Science Selective gaat moeiteloos (en snel) naar binnen. Dus ben ik haar nu opnieuw aan het overschakelen. Wellicht voelt ze zelf het best aan waar haar lichaam behoefte aan heeft. Gelukkig begaat ze nog altijd een moord voor kruiden. Haar gewicht blijft voorlopig stabiel rond 2,050 kg.

Maar nu even opgesomd op welke vlakken er beterschap is:
  • Ze ligt niet meer zielig uren aan een stuk in Snowy's kooi zoals enkele weken geleden.
  • Overeind komen kost minder moeite.
  • Haar algemene energieniveau is beduidend hoger.
  • Haar oogjes twinkelen weer.
  • Ze tralieknaagt opnieuw (iets wat ze al maanden niet meer deed).
  • Ze huppelt vaker en langer rond.
  • Ze "sloft" minder.
  • Ze scheurt weer kranten.
  • Ze knabbelt regelmatig aan haar grashuis (ook lang geleden).
  • Af en toe smijt ze zelfs met speelgoed.
  • Ze verliest haar evenwicht niet meer/valt en struikelt niet meer.
  • Ze eet haar groenteschotel weer volledig op. 
Als ik dit allemaal bekijk, denk ik dat de medicijnen toch vruchten afwerpen, al gaat het traag. Maar daar zal haar hogere leeftijd ook voor iets tussen zitten. Als ik terugdenk aan Snowy's genezingsproces, had hij minder dipjes. Maar hij was dan ook genoodzaakt heel klein te wonen en verplicht te rusten. Bij hem duurde het 3 volle maanden voordat de uiterlijke kenmerken (zijn scheef hoofdje) hersteld waren. Misschien is dit bij Fluffy ook zo. Ik hou er alleszins rekening mee dat het mogelijk nooit meer helemaal 100% goedkomt. Maar al bij al mag ik spreken van vooruitgang. En daarom heb ik besloten om zeker de hele maand april nog door te gaan met de behandeling tegen EC.

In de nieuwsbrief kunnen jullie lezen dat ik een workshop T-Touch gevolgd heb. Deze methode pas ik ook toe bij Fluffy in de hoop dat het haar genezingsproces zal versnellen. Ze geniet alleszins met volle teugen van de zachte aanrakingen Very Happy.

Genoeg woorden, tijd voor foto's Cool.

Fluffy vindt het heerlijk om op Snowy te steunen voor evenwicht. En Snowy op zijn beurt vindt het geweldig om iets op zijn kopje te voelen Laughing.


Chica is nog steeds dol op haar bal maar begrijpt nog altijd niet dat de inhoud eetbaar is.



En Mika heeft een nieuwe plaats gevonden om te tralieknagen Wink.



Dit speelgoed geniet duidelijk haar voorkeur, vaak staat ze zo op de uitkijk.



Ik vind haar met de dag mooier en liever worden, ze is een fantastisch diertje om in huis te hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten